Деян Донков: изкусител, кръвопиец, зоофил и Хитлер 27.02 | 20:21
"Дневникът на Дракула" вече на сцена
С умерени аплодисменти приключи премиерата на балетния спектакъл "Дневникът на Дракула” в петък, 24 февруари, на сцената на Музикалния театър в София. Постановката, със специален гост балет "Арабеск” и солисти актьорите Деян Донков и Биляна Петринска се явява една модерна интерпретация на старата легенда за прочутия вампир, който е поставен в контекста на съвременния свят.
"Спектакълът е много сериозен, защото разглежда желанието за власт през секса и кръвта като основен носител на генетичната ни предопределеност. Започваме с личното и стигаме до общото - навсякъде побеждава по-силният на базата на насилие и манипулации. И така се стига до един свят, в който всички взаимно се консумираме, без да ни доставя винаги особено удоволствие...", представи идеята си екипът.
В "Дневника на Дракула” господстващият вампир (в ролята Донков) всъщност се явява една метафора на едрия бизнесмен, на политика, на всички онези фигури на властта, които изсмукват кръвта на хората и ги правят бездушни чудовища – точно като тях самите.
Хореографът Мила Искренова и арт директорът Никола Налбантов се опитваха да втълпят тази идея на публиката посредством много ясни и на места леко пресилени метафори, чрез определена хореография, монолози и леко странна визуализация.
Видяхме как образът на Донков се видоизменя няколко пъти, като той хем е вампир, хем изкусител, който подмамва невинните девойки и изпива кръвта им, хем влиза в ролята на политик, който уверено агитира човеците да гласуват за него.
Фон на всичко това бе мащабна мултимедия, която редуваше картини с кървави петна, архивни кадри от речите на Хитлер пред националсоциалистическата партия и откъси от компютърни игри, тип Кънтър Страйк, които показваха изтреблението на "лошите” вампири.
Екипът не пропусна да покаже образността на своя герой, пречупена и през сексуалната призма. На сцената Донков правеше секс до дупка както с безсмъртните, така и с човеците. Той зачекна проблема за безхаберното отношение на съвременния човек към природата, като облада цял куп застрашени видове и след това безскрупулно ги постави като трофеи на стената на луксозния си замък. Той предава на своите кръвожадни подчинени и Жената (в ролята Биляна Петринска), които я изконсумират – пряко и образно казано, и след това изплюват.
И като заговорихме за ролята на Петринска, тя бе неочаквано семпла и кратка. Актрисата се появи само няколко пъти – първо като журналистка, която интервюира вампира политик, след това като опорочена и позахабена артистка, накрая като сдъвкана от живота жертва – образи, с които, според Мила Искренова, се асоциира всяка съвременна жена.
Що се отнася до балет "Арабеск", ролята им в тази компилация между драматичен театър и танцово изкуство бе не по-малко важна от тази на двамата актьори.
Искренова бе заложила на една повтаряща се в различните сцени хореография с резки, на места прекалено образни, движения и с очевидна липса на синхрон – ефект, който по принцип е доста типичен за съвременното танцово изкуство, но пък е нещо ново за стилистиката на самата трупа.
Полуголите танцьори също трябваше да се превъплътят в няколко различни образа – от вампири, през хора, та чак до горките животни, които Дракула така безскрупулно изнасили. Трудно би могло да се каже, че това е най-доброто, на което са способни от "Арабеск", но на фона на драматургичните качества на постановката се справиха добре.
Единственото, което наистина стоеше добре и не търпи забележи, това е музиката, дело на Емилиян Гацов – Елби. Внушителна и добре премерена, тя всъщност казваше много повече от използваните визуални изразни средства.
Като цяло, "Дневникът на Дракула" се явява по-скоро овца във вълча кожа, отколкото спектакъл, който би трябвало да гледа всеки. От друга страна, това е първият опит за смесване на драматичен театър със съвременно танцово изкуство у нас, така че нещата биха могли да претърпят позитивно развитие с течение на времето.
Можете да гледате "Дневникът на Дракула” на 10 март на сцената на Музикалния театър, София.
Водещи
-
АП изезе с обширна статия за падането на кабинета Желязков и предсрочните избори
Новите избори, които ще са осмите от 2021 г., вероятно ще доведат до силно фрагментиран...
13.12 | 18:00
-
На извънреден събор: Дадоха мандат на ръководството на БЛС да подпише нов НРД
Ще се настоява за не по-малко от 10% ръст на цените на клиничните пътеки
13.12 | 17:40
-
Петър Чолаков: Вървим към втора фаза на избори след изборите
Ние сме си виновни, не Борисов и Пеевски - докато има балами, ще има и тарикати, категоричен е...
13.12 | 17:00
Най-четени
-
Васил Божков: Ще финансирам младите да влязат в парламента
Бих подкрепил партия на президента Радев с две ръце, заяви биснесменът-политик
13.12 | 15:00
-
Весела Чернева: Италия, Малта и България неприятно изненадаха Брюксел
С позицията си те се присъедиха към скептицизма на Белгия за руските активи
13.12 | 16:20
-
Бойко Борисов: В ГЕРБ никога не сме управлявали напук!
Лидерът на ГЕРБ бе на среща с членове и симпатизанти на партията в Силистра
13.12 | 10:00
-
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Протестът беше заради потъпканото достойнство на българския народ, каза той
13.12 | 12:40