Животът на Джон Ленън в Ню Йорк излиза на филмова лента 06.10 | 16:54

Прожекцията на документалния филм съвпада със седемдесетата годишнина от рождението на британеца

От

„LENNONNYC“ е името на нов документален филм, посветен на легендарния Джон Ленън. Основна тема в лентата е животът на бившия член на Бийтълс в Ню Йорк през 70-те години и се набляга на идеята как „Голямата ябълка“ се превръща във втори дом на британеца.

Като част от доказателствата са показани кадри на Ленън и Йоко Оно, които се разхождат небрежно и свободно, без обичайния антураж за звезди от техния ранг и без папараци по петите им. Като изключим срещата им с жена, молеща за автограф, те действително приличат на обикновени, дори типични, нюйоркчани.

Връзката между Ленън и Ню Йорк е представена в този нов филм, написан, продуциран и режисиран от Майкъл Епстийн.

„LENNONNYC“ ще бъде прожектиран безплатно на открита сцена в Сентрал парк, Ню Йорк, на 9 октомври. Датата съвпада със 70-годишнината от раждането на идола на няколко поколения.

Режисьорът на лентата споделя, че идеята за филм за Джон Ленън му дошла именно с наближаване на рождения ден на британеца.

„Винаги съм гледал на него като на нюйоркчанин“, категоричен е Епстийн и продължава: „Той някак въплъщава Ню Йорк за мен. Почувствах, че с наближаването на седемдесетия му рожден ден, това ще е идеалната призма, през която да погледнем живота му, неговият личен, самостоятелен живот. Не исках да се разравям в случая „Бийтълс“, защото това е правено милион пъти и не смятам, че ще изскочи нещо ново и свежо.“

Епстийн смята, че Ленън не е бил просто политически или икономически бежанец, но и „любовен“, защото Лондон не е бил подходящо място за връзка му с Йоко Оно – Англия, по онова време, определено не би приела връзката им.

Филмът засяга най-съществените аспекти от живота на Джон Ленън след Бийтълс: неговата политическа активност, проблемите му с имиграционните власти, които са искали да го депортират, периода „Изгубеният уикенд“, когато е отчужден от Йоко Оно и домошарския му период, през който се занимава със сина си Шон.

Включени са непубликувани кадри и снимки на Ленън, интервюта с продуцента Джак Дъглас и с фотографа Боб Грюен, заснел прословутия фотос, на който музикантът носи тениска с надпис Ню Йорк Сити.

Част от кадрите са толкова непознати, че дори са успели да изненадат Йоко Оно. Такъв е случаят с появата на Ленън през 1974 на рок сцената WNEW-FM , когато той изпълнява „Day Tripper“ на Бийтълс.

„Честно, когато Оно преглеждаше филма, ни накара да спрем на тази сцена. Тя буквално се чудеше кое е това момче на записа, никога не го беше чувала досега, дори не е знаела, че Джон е бил там“, разказва Майкъл Епстийн.

Най-трогателните кадри от документалния филм обаче са тези, които представят Ленън като грижовен баща на Шон. Според режисьора нито Бийтълс, нито световната слава, нито челните места в класациите са могли да го развълнуват толкова дълбоко, колкото синът му. „Това завърши картината и направи „Double Fantasy“ (бел. авт. последният албум на Ленън преди смъртта му през 1980 г.) толкова брутален“, категоричен е Епстийн.

Режисьорът отказва да говори за личните реакции на Йоко Оно спрямо лентата, но изразява признателността си за помощта й.

„Филмът нямаше как да бъде направен без нея, но тя по никакъв начин не е негов автор. Ние създадохме филма, който искахме да направим.“

Епстийн се надява „LENNONNYC“ да стане част от наследството на Джон Ленън и да накара хората да се върнат към него и да слушат музиката му отново - по начин, по който не са я чували досега.

Водещи

Най-четени