Фестивални фаворити на София Филм Фест 2013 17.01 | 11:41
В програмата са включени носители на „Златен лъв“ и „Сребърна мечка“
По традиция София Филм Фест представя на своята публика някои от най-сериозните фаворити на фестивалните журита от отминалата година.
Така в програмата на 17-ия СФФ ще откриете носителите на "Златен лъв” ("Пиета”, реж. Ким Ки-Дук), две награди "Сребърна мечка” ("Кралски афери”, реж. Николай Арсел) и три награди от МФФ Кан 2012 ("Ловът”, реж. Томас Винтерберг).
Носителят на "Златен лъв на Сан Марко” от 69-ото издание на венецианския кинофестивал е дело на култовия корейски режисьор Ким Ки-Дук.
Заглавието "Пиета” съдържа очевидна препратка към безсмъртната творба на Микеланджело и навява асоциации с всеобхватността на майчината любов и майчиното страдание.
Сценарият на Ким Ки-Дук разказва историята на събирача на дългове Кан До (Ли Чжон Чжин), който живее тъжен, празен и самотен живот - въпрос на самоналожен избор, - за да култивира хладнокръвието, необходимо за "професията” му. Един ден на вратата му се появява жена, която твърди, че е майката, изоставила го като дете...
Със "Сребърна мечка” за сценарий и за мъжка роля (в лицето на Микел Бое Фолсгард) от Берлинале 2012, "Кралски афери” разказва важна страница от датската история и припомня събития, довели до поставянето под въпрос на установения социален ред и революциите, които обхващат Европа в края на XVII век.
Дания, 1770 г. В края на епохата на Просвещението Каролин Матилд е елегантна и добре възпитана английска принцеса, която се интересува от изкуство и философия и има нещастието да е омъжена за датския крал Кристиан VII, ревнив мъж, с влошаващо се психично здраве. Светъл лъч в живота на кралицата се оказва появата на влиятелния доктор Струнзе, но тайната й страст променя завинаги съдбата на цялата нация.
"Всеки датчанин знае тази история – споделя режисьорът Николай Арсел, – тя е част от нашето ДНК. Изучаваме я в училище, слушаме за нея, правени са няколко документални филма, много популярен балетен спектакъл, дори опера и излязоха няколко бестселъра по въпроса.
Отново Мадс Микелсен, при това с награда за мъжка роля от Кан 2012 ни посреща в "Ловът”.
Седмият филм на Томас Винтерберг се връща към проблема за нефункционалността на семейната единица, напомнящи за любимия на критиката "Празненство” (1998).
Темата за истината, която убива, разработена в типичния за режисьора психологически стил, е вплетена в един трогателен филм, в който лицемерието и абсурда напомнят за света на Ларс фон Триер.
След тежък развод, 40-годишният Лукас си намира нова приятелка, нова работа и се опитва да възстанови връзката със сина си тинейджър. Но един дребен детайл, съвсем незначителна забележка, случайна лъжа и животът му внезапно се преобръща, а лъжата се разпространява като невидим вирус.
Апатията и недоверието постепенно се разпространяват, малката общност изпада в колективна истерия и Лукас е принуден да се бори за живота и достойнството си.
Водещи
-
Йотова: Трябва да направим всичко възможно, за да опазим гражданския мир в страната
На въпрос дали се опасява, че предстоящите протести и контрапротести могат да доведат до...
09.12 | 17:59
-
Сергей Станишев: Очаквам приемането на еврото с тревожен оптимизъм
Бюджетна дисциплина
09.12 | 17:20
-
ИА ГИТ: Oстаналите дни отпуск от 2023 г. могат да се използват до края на 2025 г.
Работодателят може да разреши на работниците и служителите да използват всички дни отпуск,...
09.12 | 17:00
Най-четени
-
Meteo Balkans: Идва ли "звярът от Изток" за Коледа?
Към момента изглежда, че декември ще бъде по-топъл от първоначалните прогнози – поне до 15–20...
09.12 | 14:30
-
Изтичат над 116 хил. безплатни винетки
Най-много безплатни винетки изтичат през януари - 62 682 бр.
09.12 | 12:15
-
Общо 26,6% от учениците в момента употребяват тютюневи изделия
С колко ще поскъпнат цигарите от 1 януари 2026 г.
09.12 | 13:00