Афроамериканският дух на танцьорите от „Ейли 2“ 22.04 | 17:45
Те ще представят седем балета в НДК на 24 и 25 април

И да не са афроамериканци, танцьорите в "Ейли 2" носят този дух, по думите на Трой Пауъл - артистичен директор на трупата, която гостува за първи път у нас.
"Алвин Ейли основава компанията, за да съхрани и да популяризира афроамериканското културно наследство.
Постепенно репертоарът се разширява, защото той осъзнава, че всеки има какво да сподели - независимо от раса, националност, религия. А и за него е било важно да взема от други култури", каза днес пред репортери Трой Пауъл в отговор на въпрос.
По думите му репертоарът се разширява също, защото са нужни нови предизвикателства пред артистите, за да се развиват и като танцьори, и като личности - не бива да има неща, които те не могат да правят.
Танцьорите ще представят седем балета в две вечери в НДК - на 24 и 25 април.
Гастролът, с който завършва европейското им турне, е в рамките на проекта "Американски балет за България".
Той се осъществява за трети път от фондацията "Кълчъръл бриджис" в партньорство с фондацията "Америка за България".
Като много динамична, свежа, страстна и професионална определи Трой Пауъл трупата от 12 артисти на възраст между 18 и 23 години, повечето завършили училището към компанията на легендарния хореограф и нейн основател Алвин Ейли.
В "Ейли 2" се подготвят артистите за голямата компания "Алвин Ейли".
За всяка роля има три състава, за да вижда публиката различни интерпретации, обясни Трой Пауъл.
По думите му артистите са в здравословна конкурентна среда,в която няма йерархия - премиерсолисти, примабалерини и т. н.
"Изискванията при подбора са много високи - освен да притежават отлична техника и физическа сила, танцьорите трябва да се раздават докрай на сцената и да се разкриват като хора, а не да се крият зад маската на ролята.
Това е особеното при хореографията на Алвин Ейли - трябва да се раздадеш, за да я изиграеш, да си много силна, ярка личност", каза артистичният директор.
На въпрос за разликата между американската и европейската публика танцьори отговориха, че в Америка знаят какво ще видят и ръкопляскат още с вдигането на завесата, а в Европа може би ги познават само по име, но не знаят какво да очакват и просто гледат.
В края на спектакъла обаче винаги има много аплодисменти и така артистите разбират, че посланието им е стигнало до зрителите въпреки различните култури.
"При европейците ми хареса, че дори да не те познават и да не знаят езика, в края на вечерта те прегръщат, французите дори те целуват.
Водещи
-
Стомашно-чревните вируси атакуват в края на лятото
Епидемиологът д-р Христиана Бацелова предупреждава за активизиране на инфекциите и...
26.08 | 17:59
-
Социалното министерство предлага 1213 лв. минимална заплата от 1 януари 2026 г.
От 1 януари 2026 г. минималната почасова работна заплата ще бъде 7,31 лв. (3,74 евро).
26.08 | 17:39
-
До края на следващата седмица ще са ясни резултатите от назначените експертизи, които да докажат причината за смъртта на 21-годишната родилка
Младата жена почина на 23 август след раждането на второто си дете, нейни роднини атакуваха...
26.08 | 17:20
Най-четени
-
Напрежение в Русе след смъртта на родилка
С викове „убийци“ протестиращи нахлуха в АГ-комплекса на болницата
26.08 | 11:14
-
Ще има втори вход/изход на кв. „Сарафово“ в Бургас
Затова и Димитър Николов поиска от съветниците да дадат разрешение за изготвянето на нов...
26.08 | 11:45
-
20-годишен младеж от село Сушица заля с бензин и подпали родителите и сестра си след семеен скандал.
Тежки изгаряния
26.08 | 09:30