Афроамериканският дух на танцьорите от „Ейли 2“ 22.04 | 17:45
Те ще представят седем балета в НДК на 24 и 25 април

И да не са афроамериканци, танцьорите в "Ейли 2" носят този дух, по думите на Трой Пауъл - артистичен директор на трупата, която гостува за първи път у нас.
"Алвин Ейли основава компанията, за да съхрани и да популяризира афроамериканското културно наследство.
Постепенно репертоарът се разширява, защото той осъзнава, че всеки има какво да сподели - независимо от раса, националност, религия. А и за него е било важно да взема от други култури", каза днес пред репортери Трой Пауъл в отговор на въпрос.
По думите му репертоарът се разширява също, защото са нужни нови предизвикателства пред артистите, за да се развиват и като танцьори, и като личности - не бива да има неща, които те не могат да правят.
Танцьорите ще представят седем балета в две вечери в НДК - на 24 и 25 април.
Гастролът, с който завършва европейското им турне, е в рамките на проекта "Американски балет за България".
Той се осъществява за трети път от фондацията "Кълчъръл бриджис" в партньорство с фондацията "Америка за България".
Като много динамична, свежа, страстна и професионална определи Трой Пауъл трупата от 12 артисти на възраст между 18 и 23 години, повечето завършили училището към компанията на легендарния хореограф и нейн основател Алвин Ейли.
В "Ейли 2" се подготвят артистите за голямата компания "Алвин Ейли".
За всяка роля има три състава, за да вижда публиката различни интерпретации, обясни Трой Пауъл.
По думите му артистите са в здравословна конкурентна среда,в която няма йерархия - премиерсолисти, примабалерини и т. н.
"Изискванията при подбора са много високи - освен да притежават отлична техника и физическа сила, танцьорите трябва да се раздават докрай на сцената и да се разкриват като хора, а не да се крият зад маската на ролята.
Това е особеното при хореографията на Алвин Ейли - трябва да се раздадеш, за да я изиграеш, да си много силна, ярка личност", каза артистичният директор.
На въпрос за разликата между американската и европейската публика танцьори отговориха, че в Америка знаят какво ще видят и ръкопляскат още с вдигането на завесата, а в Европа може би ги познават само по име, но не знаят какво да очакват и просто гледат.
В края на спектакъла обаче винаги има много аплодисменти и така артистите разбират, че посланието им е стигнало до зрителите въпреки различните култури.
"При европейците ми хареса, че дори да не те познават и да не знаят езика, в края на вечерта те прегръщат, французите дори те целуват.
Водещи
-
Парламентът и днес не събра кворум, за да започне заседанието си
В залата отсъстваха народните представители от ГЕРБ-СДС, „ДПС – Ново начало“ и "Има такъв...
16.10 | 10:30
-
Пристигат още два изтребителя F-16 в България
Със 6 самолета не може да се дежури, но на второ място нямаме достатъчно пилоти. 6 са обучени,...
16.10 | 10:15
-
Денков: Очевидно управляващите не знаят какво да правят
Депутатът от ПП-ДБ изключи възможността формацията да участва в евентуално преформатиране на...
16.10 | 10:00
Най-четени
-
Президентът до НСО: Ще пътувам с личния си автомобил
Публикуваме писмото на държавния глава без редакции
16.10 | 09:30
-
Събирането на доказателства за смъртоносния инцидент с АТВ в Слънчев бряг е приключило
Имало е и друго искане да се обезсилят събраните доказателства от следовател от НСлС и ако не...
16.10 | 09:15