Афроамериканският дух на танцьорите от „Ейли 2“ 22.04 | 17:45
Те ще представят седем балета в НДК на 24 и 25 април
![Афроамериканският дух на танцьорите от „Ейли 2“](http://inews.bg/pictures/891515_1004.jpg)
И да не са афроамериканци, танцьорите в "Ейли 2" носят този дух, по думите на Трой Пауъл - артистичен директор на трупата, която гостува за първи път у нас.
"Алвин Ейли основава компанията, за да съхрани и да популяризира афроамериканското културно наследство.
Постепенно репертоарът се разширява, защото той осъзнава, че всеки има какво да сподели - независимо от раса, националност, религия. А и за него е било важно да взема от други култури", каза днес пред репортери Трой Пауъл в отговор на въпрос.
По думите му репертоарът се разширява също, защото са нужни нови предизвикателства пред артистите, за да се развиват и като танцьори, и като личности - не бива да има неща, които те не могат да правят.
Танцьорите ще представят седем балета в две вечери в НДК - на 24 и 25 април.
Гастролът, с който завършва европейското им турне, е в рамките на проекта "Американски балет за България".
Той се осъществява за трети път от фондацията "Кълчъръл бриджис" в партньорство с фондацията "Америка за България".
Като много динамична, свежа, страстна и професионална определи Трой Пауъл трупата от 12 артисти на възраст между 18 и 23 години, повечето завършили училището към компанията на легендарния хореограф и нейн основател Алвин Ейли.
В "Ейли 2" се подготвят артистите за голямата компания "Алвин Ейли".
За всяка роля има три състава, за да вижда публиката различни интерпретации, обясни Трой Пауъл.
По думите му артистите са в здравословна конкурентна среда,в която няма йерархия - премиерсолисти, примабалерини и т. н.
"Изискванията при подбора са много високи - освен да притежават отлична техника и физическа сила, танцьорите трябва да се раздават докрай на сцената и да се разкриват като хора, а не да се крият зад маската на ролята.
Това е особеното при хореографията на Алвин Ейли - трябва да се раздадеш, за да я изиграеш, да си много силна, ярка личност", каза артистичният директор.
На въпрос за разликата между американската и европейската публика танцьори отговориха, че в Америка знаят какво ще видят и ръкопляскат още с вдигането на завесата, а в Европа може би ги познават само по име, но не знаят какво да очакват и просто гледат.
В края на спектакъла обаче винаги има много аплодисменти и така артистите разбират, че посланието им е стигнало до зрителите въпреки различните култури.
"При европейците ми хареса, че дори да не те познават и да не знаят езика, в края на вечерта те прегръщат, французите дори те целуват.
Водещи
-
БГ Форд блъсна мотористи в Одрин
08.02 | 16:40
-
Седмица усложнения след прекаран грип
За това съобщи д-р Радина Андонова - специалист по инфекциозни болести
08.02 | 16:20
-
Стоян Панчев: Еврозона, но не на всяка цена
Бюджет с до 3% дефицит – мисията невъзможна, но и вредна, смята икономистът
08.02 | 16:00
-
Война в мрежата заради рекламен клип с Мария Бакалова
Правителството го изтри, излагала ни пред Тръмп
08.02 | 15:30
Най-четени
-
Първан Симеонов: Скептицизмът към еврото се дължи на застаряващото население
Над 57% от българите са „против“ България да приеме евровалутата
08.02 | 13:00
-
Война в мрежата заради рекламен клип с Мария Бакалова
Правителството го изтри, излагала ни пред Тръмп
08.02 | 15:30
-
Лена Бориславова: Нямам притеснение, не съм извършила престъпление
В петък прокуатурата й повдигна обвинение по зелото "Корал"
08.02 | 10:00
-
Шест осуетени полета заради дрон на летище София
Ако малкият летателен апарат беше попаднал в двигателите на самолета или по системите за...
08.02 | 09:29