Дизайнери на известни френски марки лансираха своите идеи в Парикжката седмица на модата 27.02 | 19:50

Най-доброто от диктаторите на френската мода

От Лазар Тодоров

В рамките на Седмицата на модата в Париж своите нови колекция за сезона есен/зима 2014-2015 година най-напред представиха модните къщи H&M, "Ги Ларош" и "Роша", предаде Франс прес.

Всеизвестен факт е, че французите са едни от най-колоритните личности, докоснали по един или друг начин хора от всички точки на света. Освен с френската кухня и френското виното, тяхната пословичност и талант се проявява сред любителите им и в модата. Известните брандове работят усъдно, за да не разочароват върлите си фенове, а също да разширят спектъра си от други такива. И успяват.

Фирмата H&M се постара да сепревърне в новия фешън играч, въпреки че не е вписана в официалния календар на парижкия моден маратон. Но това не попречи нейното дефиле да блесне със зрелищен спектакъл със светлинни ефекти, с огромни плазмени екрани и с присъствието на холивудската знаменитост Джесика Алба, която е фен на марката.

Звездата от "Град на греха" беше облечена в ефектен тоалет на H&M, като позира за фотографите прегърната с топмодела Миранда Кер. Асошиейтед прес отбелязва, че Алба, която печели милиони, не се притеснява да си купува и дрехи за 20 долара от споменатата марка.

"Винаги откривам в H&M подходящи модели за мен, независимо дали това ще е прекрасен блейзер или права пола", довери актрисата.

На ревюто Маргарета ван ден Бош, главната дизайнерка на марката от 20 години, представи модели с ботуши до коляното, фризури с път по средата и оттенъци в цвят каки, напомнящи за тоалетите от 70-те години на миналия век. Нейният девиз и до днес си остава достъпна елегантност за всяка жена, а не само за богатите клиентки.

Дизайнерът на "Ги Ларош" Марсел Моронжю показа колекция, вдъхновена цветово от художниците Серж Полякоф и Пиер Сулаж, доминиращи от кафявото и антрацитно черното. В колекцията на "Ги Ларош" бяха представени предимно рокли и поли.

За "Роша" дебютира новият главен дизайнер на марката Алесандро дел Акуа. Той заложи на традициите на старата френска модна къща, която първа въведе джобовете на полите. Дел Акуа представи познатите от години ексцентрични трапецовидни силуети с капризно украсени рокли. И нещо повече - дълги поли със свободни талии се носеха по подиума, като понякога биваха дублирани с втора.

Това бе една странна колекция, определена като деми-котюр - нито точно прет-а-порте, нито висша мода, която в крайна сметка постигна целта си, съобщи БТА.

Водещи

Най-четени