Защо Велислава Каймаканова-Ножарова се отказа от модната фотография? 09.01 | 16:09

Небезизвестната Вили споделя защо е решила да си почине от работата с топмодели

От Деси Николова

Велислава Каймаканова-Ножарова доби голяма популярност като един от най-добрите модни и еротични фотографи в България. Пред артистичния ѝ обектив са заставали някои от най-известните български красавици, включително Диляна Попова, Николета Лозанова и Маги Желязкова.

От известно време насам обаче Велислава е загърбила работата си за лъскавите списания. Вместо това се е посветила на нова страст – ателие за декорирани бижута.

Ето какво сподели талантливата дама относно голямата промяна в професионалното си развитие:


Защо реши да оставиш на по-заден план фотографията и да се отдадеш на декорация?

Когато човек прави онова, което обича и го прави според собствените си виждания, резултатите са фантастични. При фотографията има твърде много комуникация и условности, защото работиш с хора. Винаги трябва да спазиш нещо - изискванията на модела, на редактора… Това ме караше да не си харесвам работата.

Продължавам да снимам, но не точно моделите от света на модата, а хора на изкуството. Те са от друга мая, с тях сме една вибрация, разбираме се напълно. Аз не харесвам лъскавата фотография и когато моделите ми са искали такава, е възниквал проблем. Съвсем различно е да работиш с артисти. Койна Русева и Теодора Духовникова, например - те знаят, че са таланти и че не е важно как точно ще уловя външния им вид. Те пресъздават състояния. 

В "Да оставим следи” - благотворителният проект, по който работим - няма хонорари, няма финанси. Когато не са намесени пари, се работи по-лесно. Всичко се прави от добро сърце, няма амбиции и претенции, не се налага творците да правят компромиси със себе си.

Да се върнем на декорациите. Каква техника използваш за тяхната изработка?

Никога нямам определена техника. Винаги експериментирам с най-странни материали и не използвам нищо по предписание - така съм и с фотографията. При декорациите може да използвам за основа декупаж, има и една стара техника със слепване на брюкселска дантела, но не ги прилагам буквално, а си измислям от тях.

Най-важно за мен е да запазя уникалността на отделните артикули. Всеки се радва да притежава нещо, което съществува в една-единствена бройка. А аз, дори да се опитам да повторя определен модел, крайният резултат пак е различен.

В какъв стил са бижутата, които правиш?

Във всеки стил. Иначе ми омръзва. Аз трябва да правя различни неща - това е движещата ми сила. Никога не бях носила кръстове, например, а сега сякаш съм обсебена от тях. Правя и декорации с кръстове. После вероятно ще се запаля по нещо ново.

Или часовниците - харесаха ми, вкарах ги къде ли не, вкарах ги в романтика. А после разбрах, че свързаният с тях стил е стиймпънк и си има определени правила. Но какво от това?

Трябва ли човек да се ръководи от модата?

Трябва да се съобрази със собственото си светоусещане и с това какво на самия него му отива. Ако се ръководи сляпо, значи няма собствено мнение. Но пък ако може да съчетае някоя актуална тенденция с индивидуалния си стил - защо не? 

Лично аз не се занимавам специално да следя какво е модерно. Предпочитам да съм откривател, отколкото последовател. Но модата е навсякъде, някои неща просто ти се набиват на очи и може да ти харесат. Сега, например, е Годината на коня и кончетата във всякакви варианти са особено търсени. Аз също съм ги използвала като мотив в някои декорации. 

Останалата част от откровеното интервю с Велислава Каймаканова-Ножарова можете да прочетете в Jenite.bg.