Рецепта за успешен музикален фестивал 14.10 | 09:06
Не договор с голямо звукозаписно студио, а агент може да ви прати на сцената
Шестото издание на най-голямата музикална конференция в Югоизточна Европа SeeMe тази година предложи богата програма, но може би, една от най-очакваните от всички теми, беше тази за фестивалите.
Букърът на Гластънбъри Мартин Елбърн, Емил Вълков, организатор на Spirit of Burgas, Сорен Кристенсен, създател на SPOT on Denmark, и Джеймс Дръри, директор на Festival Awards, дойдоха в София, за да разкрият каква е рецептата за успешен фестивал.
Всички те единодушно се съгласиха, че подготовката за подобно голямо събитие започва година по-рано, когато стартират и преговорите с потенциалните хедлайнъри на главната сцена. Въпреки че винаги се говори за големи имена от музикалната индустрия, те не са единственият и основен фактор, който привлича феновете на фестивалите.
Според експертите хората купуват билети за такива събития основно заради купона и всичко останало, което могат да правят на фестивала. Възможността да избягат от скучното си ежедневие е ключово, както и идеята, че имат шанса да направят нещо лудо и спонтанно, смята Джеймс Дръри.
Сред причините естествено са и откриването на нови групи, запознанството с други хора, посещението на интересно място.
Тъй като цените на билетите за фестивали не са никак ниски, Дръри обясни, че хората искат да има възвръщаемост, да знаят, че са спестили голяма сума и си е заслужавало. Това налага създаването на различни атракциони и забавления във фестивалните зони.
Част от българските изпълнители пожелаха да чуят как могат да се доберат до сцената на големите европейски фестивали. Противно на очакванията Мартин Елбърн разкри, че 90% от артистите на главната сцена на Гластънбъри се появяват там не заради договор с голяма звукозаписна компания, а благодарение на агентите си, които най-често са от Великобритания или САЩ.
Букърът обясни, че невинаги е от значение дали групата или изпълнителят имат видеоклип, колкото е важно да прави качествена музика и шоу.
Макар че родните певци не останаха доволни от факта, че са им нужни агенти, тъй като не могат да се "продадат" сами, Сорен Кристенсен и Мартин Елбърн им препоръчаха първо да се насочат към по-малки фестивали за млади групи, като The Great Escape и Eurosonic. Именно там е шансът музикантите да бъдат забелязани от мениджъри и букъри.
Особено важно е българските банди да използват фолклорни елементи в музиката си, защото именно с това могат да впечатлят европейската публика, а не когато свият като "Металика", обясни Кристенсен.
Според него всеки изпълнител трябва да реши къде точно иска да пробие и да отиде временно във въпросната страна, защото създаването на контакти в този бизнес е шансът, който българите изпускат, като стоят само у дома.
Водещи
-
Най-малко петима загинали при зимнния ад в САЩ
Седем американски щата обявиха извънредно положение
07.01 | 16:30
-
Известна ясновидка предрече: Жена ще е новият премиер на България
Станка Ангелова твърди, че политическата криза е към своя край и през 2025 г. най-после ще...
07.01 | 16:00
Най-четени
-
Комисия по бюджет и финанси в Народното събрание се събира на първото си заседание днес
На днешното заседание на бюджетната комисия на въпросите на народните представители ще...
07.01 | 09:45
-
Бившият лидер на БСП създава нова лявоцентристка партия
Критика към преговорите за кабинет
07.01 | 09:15
-
Първи казуси около пълноправното ни членство в Шенген започват да се прилагат на практика
Всяко дете може да напуска територията на България самостоятелно или с родител, като при...
07.01 | 10:15
-
Кои са най-добрите семейни коли за 24-та година?
В допълнение към традиционните миниванове и кросоувъри, набират популярност електрическите...
07.01 | 13:00