Богатите жени от арабските страни и страстта им към висшата мода 06.10 | 15:19

Повечето кралски семейства и жени на богати бизнесмени редовно си купуват дизайнерски дрехи

От Елена Кирилова

Те рядко могат да бъдат забелязани на първия ред на модните ревюта и правят доста дискретно поръчките си, но това не означава, че не са се превърнали в едни от най-големите клиенти на висшата мода в света. Въпреки че присъствието им не е толкова явно, става дума за богатите жени от Близкия изток. 

Факт е, че в техния график присъстват по 15-20 сватби годишно, по няколко частни партита в Европа и Северна Америка всеки месец, а всичко това е свързано и със сериозни и чести разходи за модни облекла, коментира Reuters.

Според законите на модата носенето на една и съща рокля два пъти е нещо забранено, ето защо на дамите им се налага да си купуват още и още нови дрехи.

Сред традиционните купувачи на специалните дизайнерски дрехи се нареждат основно жени на богати бизнесмени или членове на кралските семейства.

Най-сериозните клиенти на големите дизайнери обаче са от Кувейт, Катар и Обединените арабски емирства, които не се свенят да похарчат сума от 50 000 долара по повод някое модно събитие.

"Всички кралски семейства от Близкия изток са наши клиенти", коментира Катрин Ривиер, която работи в Dior.

Очакванията са и през следващите години жените от арабските страни да останат едни от най-сериозните клиенти, когато става дума за висша мода, стига икономическата обстановка в Европа и Северна Америка да е стабилна.

Индустрията на луксозни стоки все още не е засегната от икономическата криза, но много анализатори се опасяват, че тя няма да излезе невредима от случващото се в момента.

Според главния изпълнителен директор на Emanuel Ungaro, Джефри Аронсън, жените от Близкия Изток са най-големите купувачи на висша мода и най-вероятно ще си останат такива.

За Dior, Chanel, Valentino и Stephane Rolland, които са най-предпочитани от богатите жени от арабските страни, най-голямото предизвикателство си остава воденето на подробен отчет на всички продадени дрехи.

Те внимават много кой какво купува, за да избегнат продажбите на една и съща рокля на членовете на един кръг, който най-вероятно посещава и еднакви събития.

Водещи

Най-четени