Видеото, книгите и розовите телефони са демоде 03.01 | 17:47

През първото десетилетие на 21 век остаряха и CD-тата, картичките и туристическите агенции

От Олга Андреева

С настъпването на новата 2011 г. в миналото отиде първото десетилетие на 21 век и заедно с него и много от иновациите на 20 век, пише в. Huffington Post, цитиран от БТА.

На първо място е видеото, детронирано набързо от DVD-та и от системите за домашно кино. Това се случи още към средата на десетилетието.

Настъпването на интернет и появата на сайтове, в които човек може да си запази места в какво ли не превозно средство, да резервира хотел и да начертае сам маршрута на пътуването си, направи туристическите агенции все по-неактуални.

Интернет заличи и границите между личния и професионалния живот. Сега човек може да се посвещава на професията си в домашни условия и даже по време на ваканции си, носейки мобилния си телефон, преносимия си компютър или смартфона си.

Сайтовете за купуване на книги по интернет убиха книжарниците. Самите книги от хартия все още водят неравна битка с електронните книги. Подобна е и съдбата на големите многотомни енциклопедии като Britannica, отстъпили място на Wikipedia.

Ръчният часовник вече е смятан за излишен аксесоар, когато около нас има толкова много устройства (мобилни телефони, компютри), които могат да ни покажат часа.

На розовите телефони също вече се гледа като на нещо остаряло заради интернет порнографията и открилите се възможности за киберсекс.

Разгръщането на туристическа карта изглежда странно и смешно на малчуганите, родени в епохата на GPS-ите и интернет услугите Google Maps и Mapsquest.

Факсът едно време беше чудо на техниката, но в началото на 21 век беше победен от имейла, който на свой ред сега е победен от социалните мрежи. Доказателство за успеха на феномена "социални мрежи" е обявяването на създателя на Facebook Марк Зукърбърг за личност на годината от сп. Time.

CD-тата също вече са старомодни, защото музиката се сваля директно от интернет на компютъра, плейърите, мобилните телефони, смартфоните, iPod-ите. А щом компакт дисковете са старомодни, какво да кажем за касетките или за уокмените. На 25 октомври 2010 г. Sony обяви, че спира да продава уокмени в Япония.

Коледните и новогодишните празници пък за пореден път показаха категорично, че пращането на писма и картички от хартия е чудато хрумване. Не е далеч времето, когато за куриозни новини ще се смятат и тези, че някой просто е изпратил писмо или картичка от хартия на друг човек.

Водещи

Най-четени