Знаете ли, че предпазните колани трябва да се мият? 20.02 | 18:30
Предпазните колани имат два лоши "навика".
Ако една кола се използва достатъчно интензивно, никой не се учудва, когато нещо в нея се повреди. В автомобила обаче има компоненти и устройства, чието разваляне се приема от собственика като нещо неизбежно. И почти никой не ги ремонтира. Такива, например, са предпазните колани. Те са задължителни за всяка кола, но въпреки това рядко се обръща внимание на тяхното състояние. А това е грешка, която може да струва скъпо на шофьора и спътниците му, ако се стигне до сериозен инцидент на пътя, пише AutoMedia.bg. Предпазните колани имат два лоши "навика".
Първият е да заяждат при издърпване, което е доста дразнещо. Понякога се налага коланът да бъде издърпан едва ли не докрай, за да се освободи блокиращото устройство, за да може да бъде закопчан. Случва се и обратното - коланът буквално увисва след разкопчаване и не иска да се навие обратно. Поради това металната катарама виси точно зад прага на колата и пречи на затварянето на врата. В тези случаи има опасност от надраскване на боята.
Колкото и да е странно, причината за подобно "поведение" на коланите може да бъде обикновена мръсотия. По време на работа по колана полепват всякакви неща - прах от пътя, частици от връхни дрехи, косми, секрети от човешкото тяло и др. Ясно е, че този процес не се случва моментално, а се натрупва с течение на времето, особено ако колата се използва интензивно.
В подобни случаи някои шофьори решават, че единственото решение е смяна на коланите. Невинаги обаче е нужно да се купи нов комплект, тъй като има начин старият да бъде съживен. Това става лесно - развиват се няколко болта и коланът се освобождава от блокиращата макара и се фиксира (с някаква скоба, например), за да не се прибира. Макарата се увива в водоустойчив найлонов плик, а свободният колан се накисва в прах за пране, разреден с вода. След това лентата да изплаква и суши в опънато състояние, като може дори да се изглади с ютия, но това трябва да се направи внимателно.
В допълнение към елиминирането на мръсотия, която създава прекомерно триене, също така има смисъл да се подобри плъзгането му по пластмасовия "пръстен" - този, който е прикрепен към страничния стълб на каросерията на автомобила близо до ухото на водача или на пътника до него. С помощта на фина шкурка пръстена се обработва внимателно, а след такива прости манипулации дори стари колан започва да "лети" и вече не дразни собственика на колата и пътниците.
Водещи
-
АП изезе с обширна статия за падането на кабинета Желязков и предсрочните избори
Новите избори, които ще са осмите от 2021 г., вероятно ще доведат до силно фрагментиран...
13.12 | 18:00
-
На извънреден събор: Дадоха мандат на ръководството на БЛС да подпише нов НРД
Ще се настоява за не по-малко от 10% ръст на цените на клиничните пътеки
13.12 | 17:40
-
Петър Чолаков: Вървим към втора фаза на избори след изборите
Ние сме си виновни, не Борисов и Пеевски - докато има балами, ще има и тарикати, категоричен е...
13.12 | 17:00
Най-четени
-
Бойко Борисов: В ГЕРБ никога не сме управлявали напук!
Лидерът на ГЕРБ бе на среща с членове и симпатизанти на партията в Силистра
13.12 | 10:00
-
Васил Божков: Ще финансирам младите да влязат в парламента
Бих подкрепил партия на президента Радев с две ръце, заяви биснесменът-политик
13.12 | 15:00
-
„Евро кабаре“ в 4 части за зрителите на БНТ за ЧНГ
13.12 | 11:40
-
Пускат още 3 км от АМ Хемус днес
Около 12:00 ч. се пуска движението от п. в. „Дерманци“ до етапната връзка с път ІІІ-307...
13.12 | 10:40