Знаете ли, че предпазните колани трябва да се мият? 20.02 | 18:30
Предпазните колани имат два лоши "навика".
Ако една кола се използва достатъчно интензивно, никой не се учудва, когато нещо в нея се повреди. В автомобила обаче има компоненти и устройства, чието разваляне се приема от собственика като нещо неизбежно. И почти никой не ги ремонтира. Такива, например, са предпазните колани. Те са задължителни за всяка кола, но въпреки това рядко се обръща внимание на тяхното състояние. А това е грешка, която може да струва скъпо на шофьора и спътниците му, ако се стигне до сериозен инцидент на пътя, пише AutoMedia.bg. Предпазните колани имат два лоши "навика".
Първият е да заяждат при издърпване, което е доста дразнещо. Понякога се налага коланът да бъде издърпан едва ли не докрай, за да се освободи блокиращото устройство, за да може да бъде закопчан. Случва се и обратното - коланът буквално увисва след разкопчаване и не иска да се навие обратно. Поради това металната катарама виси точно зад прага на колата и пречи на затварянето на врата. В тези случаи има опасност от надраскване на боята.
Колкото и да е странно, причината за подобно "поведение" на коланите може да бъде обикновена мръсотия. По време на работа по колана полепват всякакви неща - прах от пътя, частици от връхни дрехи, косми, секрети от човешкото тяло и др. Ясно е, че този процес не се случва моментално, а се натрупва с течение на времето, особено ако колата се използва интензивно.
В подобни случаи някои шофьори решават, че единственото решение е смяна на коланите. Невинаги обаче е нужно да се купи нов комплект, тъй като има начин старият да бъде съживен. Това става лесно - развиват се няколко болта и коланът се освобождава от блокиращата макара и се фиксира (с някаква скоба, например), за да не се прибира. Макарата се увива в водоустойчив найлонов плик, а свободният колан се накисва в прах за пране, разреден с вода. След това лентата да изплаква и суши в опънато състояние, като може дори да се изглади с ютия, но това трябва да се направи внимателно.
В допълнение към елиминирането на мръсотия, която създава прекомерно триене, също така има смисъл да се подобри плъзгането му по пластмасовия "пръстен" - този, който е прикрепен към страничния стълб на каросерията на автомобила близо до ухото на водача или на пътника до него. С помощта на фина шкурка пръстена се обработва внимателно, а след такива прости манипулации дори стари колан започва да "лети" и вече не дразни собственика на колата и пътниците.
Водещи
-
Ако всички откажат да бъдат министър-председатели, редовният кабинет остава да действа
Това разясни конституционният съдия Орлин Колев
17.12 | 21:00
-
Диана Дамянова: Поведението на политическата класа надхвърля границите на търпимостта
По думите й в момента много политически лидери се опитват да яхнат протеста на българските...
17.12 | 20:45
-
Пеевски откри "Музей на сглобката" в кабинета си в НС
В бившия кабинет на комунистическия диктатор Тодор Живков на стативи бяха показани снимки на...
17.12 | 20:30
-
Обявиха Иван Иванов за световен шампион при юношите на ITF
Той е първият български тенисист, който печели наградата в тази категория
17.12 | 20:15
Най-четени
-
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
"Виновните си имат имена: Асен Василев и хулиганската му групировка ПП-ДБ!", заяви лидерът на...
17.12 | 13:15
-
ПП-ДБ свиква нов протест - утре от 18 часа на площада пред НС
Уредникът на музея на социалистическите бюджети току-що реши България да приеме този крадлив...
17.12 | 15:20
-
ПП-ДБ: Призоваваме всички на протест утре - уредникът на Музея на социалистическите бюджети току-що нареди да се приеме стария крадлив бюджет
“Очевидно тази коалиция продължава да работи и не само запазва Пеевски в кабинета му - тя...
17.12 | 10:56
-
Всичко за винетките: АПИ разясни за валидността, цените и сроковете
Вписването на символите от регистрационния номер може да бъде и на кирилица, и на латиница, но...
17.12 | 11:45