Знаете ли, че предпазните колани трябва да се мият? 20.02 | 18:30
Предпазните колани имат два лоши "навика".

Ако една кола се използва достатъчно интензивно, никой не се учудва, когато нещо в нея се повреди. В автомобила обаче има компоненти и устройства, чието разваляне се приема от собственика като нещо неизбежно. И почти никой не ги ремонтира. Такива, например, са предпазните колани. Те са задължителни за всяка кола, но въпреки това рядко се обръща внимание на тяхното състояние. А това е грешка, която може да струва скъпо на шофьора и спътниците му, ако се стигне до сериозен инцидент на пътя, пише AutoMedia.bg. Предпазните колани имат два лоши "навика".
Първият е да заяждат при издърпване, което е доста дразнещо. Понякога се налага коланът да бъде издърпан едва ли не докрай, за да се освободи блокиращото устройство, за да може да бъде закопчан. Случва се и обратното - коланът буквално увисва след разкопчаване и не иска да се навие обратно. Поради това металната катарама виси точно зад прага на колата и пречи на затварянето на врата. В тези случаи има опасност от надраскване на боята.
Колкото и да е странно, причината за подобно "поведение" на коланите може да бъде обикновена мръсотия. По време на работа по колана полепват всякакви неща - прах от пътя, частици от връхни дрехи, косми, секрети от човешкото тяло и др. Ясно е, че този процес не се случва моментално, а се натрупва с течение на времето, особено ако колата се използва интензивно.
В подобни случаи някои шофьори решават, че единственото решение е смяна на коланите. Невинаги обаче е нужно да се купи нов комплект, тъй като има начин старият да бъде съживен. Това става лесно - развиват се няколко болта и коланът се освобождава от блокиращата макара и се фиксира (с някаква скоба, например), за да не се прибира. Макарата се увива в водоустойчив найлонов плик, а свободният колан се накисва в прах за пране, разреден с вода. След това лентата да изплаква и суши в опънато състояние, като може дори да се изглади с ютия, но това трябва да се направи внимателно.
В допълнение към елиминирането на мръсотия, която създава прекомерно триене, също така има смисъл да се подобри плъзгането му по пластмасовия "пръстен" - този, който е прикрепен към страничния стълб на каросерията на автомобила близо до ухото на водача или на пътника до него. С помощта на фина шкурка пръстена се обработва внимателно, а след такива прости манипулации дори стари колан започва да "лети" и вече не дразни собственика на колата и пътниците.
Водещи
-
Еилиь Милчева: Вървим към предсрочни избори през есента
"Петков не би подал оставка, ако няма корупционен скандал с кадри на ПП", смята тя
25.06 | 21:00
-
Жегата препълни спешните отделения
Лекари алармират за ръст на припаднали и дехидратирани пациенти
25.06 | 20:45
-
Политолог за оставката на Кирил Петков: Заблуждаващ и некоректен ход!
Румяна Коларова обясни, че от гледна точка на политологичната наука корупционните механизми не...
25.06 | 20:30
-
Галин Дурев: Този парламент не удовлетворява исканията на българските граждани
Според депутата от КП „БСП-Обединена левица“ скандалите, случили се днес в „Продължаваме...
25.06 | 20:15
Най-четени
-
Кирил Петков подава оставка като съпредседател на ПП и депутат
Това обяви лично той (ВИДЕО)
25.06 | 14:06
-
Сергей Станишев: След 18 години в ЕС много българи вече са видели и меда, и жилото
Той коментира още, че страховете винаги са мощен инструмент за въздействие и за печелене също...
25.06 | 10:45
-
АПИ троши над 18 милиона лева за камери, които дублират тол системата 4
Умишлено несертифициране
25.06 | 10:14
-
Иран напуска Международната агенция за атомна енергия
Той обяви, че „Агенцията за атомна енергия на Иран ще преустанови сътрудничеството си с МААЕ,...
25.06 | 12:45