Как ароматизатор може да обиди Украйна 16.08 | 21:45

Или защо германска фирма спря от продажба продукта си

От Гергана Златкова

Германската компания "Хенкел" спря от продажба свой ароматизатор за тоалетни чинии, след като много украинци се оплакаха, че цветовете на освежителя в жълто и синьо удивително напомнят тези на националния им флаг, пише в. "Дейли мейл". Инкриминираният продукт бе пуснат под марката Bref Duo Stick freshener.

Торе Бирол, генерален мениджър на компанията в Украйна, заяви, че продуктът е бил изтеглен от търговската мрежа само три дни след като са били получени първите оплаквания.

"Много съжаляваме, ако дизайнът на нашия артикул е обидил чувствата на някои потребители", заяви Бирол. Според него идеята на създателите на санитарния продукт била съвсем друга. Жълтото в ароматизатора трябвало да символизира приятното ухание на лимон, което то изпуска, а синьото да внушава идея за вода и хигиена.

Темата за националния флаг на украинците стана особено чувствителна тези дни, припомня таблоидът. В началото на месеца басистът на американската група "Блъдхаунд" Джаред Хаселхоф уринира върху украинското знаме по време на концерт в Киев.

Беше образувано следствие по случая, а на Хаселхоф бе забранен достъп до страната в период от 5 години. 

Водещи

Най-четени