Откриха "родната планета" на Люк Скайуокър (ВИДЕО) 09.07 | 11:42

Ако човек стъпи на нея, ще наблюдава по 3 изгрева и залеза всеки ден

От iNews.bg

Астрономи от Европейската южна обсерватория са открили планета, която има три слънца. Засега тя си няма име, а се нарича "HD 131399Ab", намира се на 320 светлинни години от Земята и е част от съзвездието Кентавър. Видът на новооткритата планета напомня на родната на фамилията на Люк Скайуокър от култовата сага "Междузвездни войни”, която имаше 2 слънца. Откритието със сигурност ще предизвика интереса на милионите фенове на поредицата.

Приблизителната възраст от 16 милиона години прави новооткритото небесно тяло една от най-младите екзопланети. В небето над планетата са видими три слънца – две по-малки звезди, които се въртят около трета, по-голяма звезда. Двете по-малки обикалят в орбита около третата на разстояние от 300 астрономически единици (1 единица е разстоянието от Земята до Слънцето). "HD 131399Ab” също е в орбитата на голямата звезда, предаде БГНЕС.

Човек, намиращ се на повърхността на "HD 131399Ab”, ще може да наблюдава тройни залези и изгреви всеки ден. През половината време от обиколката на планетата около по-голямата звезда, който кръг продължава 550 земни години, трите слънца са видими на небето й. За съжаление при средни температури от 580 градуса по Целзий, живот, какъвто го познаваме, е трудно постижим на младата планета.