Родна компания с невероятна иновация, касаеща футболните трансфери 15.07 | 09:21

Платформата на ENSK елиминира субективизма, като анализира реални данни, започвайки от оценяване на моментните качества на един играч. Първата стъпка е да се разбере какви са специфичните нужди на клуба

От iNews.bg

Родна компания разработва платформа с база данни за над 150 000 професионални футболисти, която с помощта на machine learning анализира информацията и помага на скаутите на футболните клубове да намерят скрити таланти и да изберат най-обещаващия за тях трансфер.

Огромна част от футболните трансфери в исторически план се правят на база лични впечатления на свързани лица и гледането на видеозаписи на играчите. Платформата на ENSK елиминира субективизма, като анализира реални данни, започвайки от оценяване на моментните качества на един играч. Първата стъпка е да се разбере какви са специфичните нужди на клуба. За определената позиция какво се очаква от играча, каква е философията на игра, вижданията на треньора и т.н.

"Опитваме се да направим една изходна позиция, за това, което търсим. Оттам нататък можем да настроим нашите алгоритми да търсят точно този определен профил", разказва Даниел Страхинов, основател на ENSK.AI в разговор за Bloomberg TV Bulgaria.

Експертът дава пример, че при търсенето на ляв бек да кажем, трябва да се направи разлика между класически такъв или бек-крило, който играе при схема 3-5-2. За целите на анализа е необходимо предварително да се прецизира търсенето, защото за двете позиции са важни различни фактори. След тази настройка алгоритмите намерят и сортират всички известни футболисти, отговарящи на условията в базата данни по параметри, като центрирания (колко често, колко точно, от кои позиции), какъв дрибъл прави всеки от тях, от какви позиции на терена, колко от влизанията му са успешни и т.н.

"Имаме адски много данни. За всеки един играч в момента имаме около 150-200 събития на мач, 5 години назад в историята и за около 150 000 футболисти", обяснява Страхинов.

ENSK.AI на практика е data science компания. Специалистите в нея от години се занимават с анализ на информация. "

"Събираме тези данни постоянно. 24 часа в денонощието сме свързани с нашия доставчик на данни. Отделно събираме данни от различни източници в интернет, които не са свързани с представянето на играчите – вкл. социални медии, информация за трансфери, заплати и т.н. Всичко това се обединява не едно място", завършва изложението си иноваторът.

Водещи

Най-четени