Уникално – учени откриха Пинокио рекс 11.05 | 12:15

Става въпрос за нов вид динозавър

От Таньо Давчев

Палеонтолози потвърдиха, че е открит нов вид тиранозаври с издължена муцуна, съобщи Сайънс дейли. Учените го кръстили Пинокио рекс, макар че научното му название е Qianzhousaurus
sinensis.

Пинокио рекс и Тиранозавър рекс са съжителствали около 66 милиона години през късната креда. Докато Тиранозавър рекс достигал близо 13 метра дължина, Пинокио рекс бил дълъг 8,8 метра и тежал "едва" 800 кг. Муцуната на Тиранозавър рекс имала големи размери, а тази на Пинокио рекс била с издължена форма и по нея имало рогца, отбелязва БТА.

Новооткритият скелет на Пинокио рекс е изваден от земните недра на строителна площадка в Китай и по-късно е идентифициран от палеонтолози от университета на Единбург в Шотландия.

Учени и по-рано са попадали на фосили от същия вид динозаври, който тогава все още нямал научно название, в Китай и Монголия. Ставаше въпрос обаче за скелети на два млади екземпляра и събраните данни не бяха достатъчни, за да се твърди, че е идентифициран нов вид тиранозаври. Новооткритият скелет е съхранен много добре и е на възрастен екземпляр с добре оформена муцуна.

"Това е нов вид тиранозаври - поясниха учените. - Те са имали характерната за Тиранозавър рекс челюст, но муцуните им били по-дълги, а върху носовете им имало рогчета. Външният им вид бил донякъде комичен, но Q. sinensis бил не по-малко опасен хищник от Тиранозавър рекс. Освен това вероятно е бил по-бърз и се е движел по-безшумно от него."