Хлебарките превземат планетата! 27.05 | 18:53

Насекомите еволюират, за да надхитрят заложените им капани

От Антония Михайлова

Учените твърдят, че в противостоянието между хората и вечните им неканени гости – хлебарките – се задава нов етап. Насекомите еволюират, за да надхитрят заложените по пътя им капани.

Надпреварата във въоръжаването срещу хлебарките продължава – предстои човечеството да измисли нов начин за борба с ненавистните насекоми.

Ако преди в състава на отровата влизаше захарта, която служеше като добра примамка, то днес всичко се е променило. Експертите са открили, че хлебарките са се отказали от сладкото, за да оцелеят.

"Тези създания благодарение на невероятната си способност за адаптация успешно противостоят на хората", казва ентомологът Жул Силвърман от университета на Северна Каролина.

Експертите твърдят, че стремежът към оцеляване на хлебарките е довел до бързото разпространение на ген, отговарящ за ненавистта на членестоногите към захарта.

"Ние измисляме инсектициди, а хлебарките мутират, за да оцелеят. Знаете ли, те дори предизвикват неволното ми уважение. Те зависят от нас, но с лекота заобикалят всичките ни капани", казва д-р Коби Шал, оглавяващ екипа изследователи.

Според ентомолозите хлебарките са едва ли не най-древните жители на планетата. Открити от археолозите вкаменелости от подобни насекоми се отнасят към периода карбон. Изследователите смятат, че те са на 350-290 милиона години. Това, че съществуват и до днес, учените си обясняват с невероятната им способност да се приспособяват към различни условия.

Хлебарките са способни да живеят два месеца без вода и половин година без храна.