Японските бизнесмени захвърлят костюмите 02.06 | 13:54

Целта на кампанията е да се пести енергия след кризата с "Фукушима"

От Елена Кирилова

Сивите бизнес костюми с колосани яки и скучни вратовръзки, популярни в Япония, може най-сетне да бъдат заменени от обикновени дрехи, съобщава Independent.

Японското правителство е решило да се отърве от дебелите бизнес облекла през лятото и да даде зелена светлина на тениските и маратонките, в опит да се намалят парниковите емисии с 6% по Протокола от Киото.

Министърът на околната среда Рю Мацумото обяви началото на кампанията "Super Cool Biz”, която ще облекчи натиска върху електропреносната мрежа, произтичащ от ядрената авария след земетресението и цунамито, които връхлетяха страната на 11 март.

"Правителството призовава за 15-процентно съкращение на лятното потребление на ток поради недостига на електроенергия", каза Мацумото. "Това е голяма стъпка за Япония, в която тя не само се опитва да оцелее това лято, но и да промени начина си на живот и в бъдеще."

Бившият министър на околната среда Юрико Койке призова хората да се радват на новата кампания, която ще помогне за преодоляването на националната криза.

"Super Cool Biz” насърчава предприятията и държавните ведомства да настроят своите климатици на 28 градуса по Целзий. Служителите на министерствата ще дадат пример на населението като започнат да носят памучни панталони и тениски.

По-консервативните бизнесмени ще бъдат облекчени щом чуят, че промяната в дрехите и външния вид не включва възможността за носене на джапанки, шорти и потници.

Според данните на Министерството на околната среда в Япония първата подобна кампания, която се проведе през октомври 2005 г., е довела до намаление на вредните емисии с 460 000 тона.

Водещи

Най-четени