Обмислят се нови правила за отразяване на социалните каузи в медиите 27.05 | 16:38
Около тази идея се обединиха представители на медиите, бизнеса и държавата
Необходими са нови правила за отразяване на социалните каузи в медиите. Около тази идея се обединиха представители на медиите, бизнеса и държавата в лицето на Съвета за електронни медии (СЕМ).
Това стана по време на дискусията "Каузата – новина или ПР", която е част от Седмата световна среща на българските медии, организирана от БТА в Холандия.
Според председателя на СЕМ Георги Лозанов трябва нова регламентация, чрез която името на организатора на благотворителна или социална кауза да се съобщава в новините. Той посочи два начина за лансиране на кауза:в новините, ако има събитие, а ако се търси повторяемост - чрез социална реклама.
Лозанов уточни, че трябва да се прави разлика между социална кауза и търговска дейност на фирмата. Според него показването на такова събитие в новините може да става, ако то е с обществено значение.
В тази връзка е задължително да се разграничи от корпоративната реклама. Експертът смята, че това може да стане само ако пиарите, журналистите и фирмите спрат да хитруват. По думите му Европейската комисия е констатирала 67 нарушения за миналата година, които СЕМ не е санкционирал. Отразяването в новините трябва да е пропорционално на значимостта на събитието, заяви Лозанов.
Медийният експерт Мартин Захариев предложи да се разделят операторите на обществени и търговски, тъй като на корпоративните медийни компании не могат да се наложат правила в областта на рекламата. Така според него могат да се използват ефирите на БНТ и БНР.
Данните сочат още, че от 150 материала за социални събития през първите три месеца на годината телевизиите и радиата са излъчили нула, а печатните медии - едва 35. Медиите си изграждат собствени правила какво да цитират и какво не, заяви Красимира Величкова, директор на сдружение "Български дарителски форум". Според нея, ако се застане с името на организацията, се изгражда повече доверие в хората, отколкото ако тя е анонимна.
Компаниите няма да спрат да инициират благотворителност, независимо дали са отразявани или не, заяви Величкова. Според нея в момента не се прави разграничение между дарение за спешни нужди и създаване на механизми за трайно разрешаване на проблема.
Участниците коментираха, че трябва да се прави разлика между еднократно събитие и целогодишна кампания. Според други обаче количественият фактор невинаги е важен, защото има събития с ограничена цел, но с голям положителен ефект.
Българските издания в чужбина не подлежат на проследяване по този проблем, но някои от участниците посочиха, че не отделят място на социалните послания и каузи, за да не изглежда, че правят реклама сами на себе си и после да бъдат обвинени в това.
Водещи
-
Дефицитът на лекарства отново тревожи обществот
Най-сериозно се усеща недостигът на антитромботични медикаменти
17.01 | 18:00
-
Мариан Бачев ще изпълни ангажиментите си като актьор към Русенския театър
Там той ще си партнира с Мая Новоселска
17.01 | 17:20
-
Опозицията подозира, че Делян Пеевски ще има влияние в кабинета ОБЗОР
„Ако Демокрация, права и свободи усетят под някаква форма, че действително има такова влияние...
17.01 | 17:00
Най-четени
-
Петков: Ако трябва да сме честни, чувството в зала на заклеването на новото правителство не бе приятно
Според него най-важната промяна е, че независимо дали ПП–ДБ са управляващи или опозиция -...
17.01 | 09:45
-
В първия си работен ден: Мариан Бачев изплати 300 000 лв. хонорари на артистите
Всички постъпващи нареждания след 16.01.2025 г. ще продължават да бъдат изплащани по реда на...
17.01 | 14:32
-
Майката на издирвания Ники има нова версия за изчезването му
За мен детето ми е отвлечено с цел просия. А тези, дето ме обвиняват, изобщо не ме познават и...
17.01 | 11:45
-
Бившият щангист Гълъбин Боевски е бил освободен предсрочно от затвора в Португалия
Tова бе втора присъда за трафик на кокаин на бившия щангист
17.01 | 10:15