Борисов: Чудех се колко хора ще ме запсуват на Околовръстното 13.06 | 12:52

Премиерът проявил най-силната си политическа воля заради пътя

От Филипа Тодева

"Главболгарстрой" успя да пусне основното трасе на Южната дъга точно на време за рождения ден на премиера Борисов. Премиерът обаче получи и друг подарък от изпълнителния директор Симеон Пешов на дружеството.

Борисов щеше да се радва и на умален колаж на съоръжението от Южната дъга, ако стъклото на колажа не се бе счупило заради жегата. За да успокои премиерът, Пешов каза, че счупеното носи късмет.

И така, във видимо добро настроение министър-председателят откри дългоочаквания пътен участък.

"Аз си правех експеримент, идвах в събота и неделя и заставах на задръстването – да видя колко хора ще ме запсуват и трябва да ви кажа – в моята социология нямаше нито един такъв случай. Всички търпеливо минаваха, защото виждаха с какви темпове се строи", каза той.

За Борисов Южната дъга е прекрасно съоръжение и той изрази радостта си от присъствието на бившия общински съветник от БСП, сега депутат Петър Курумбашев. По думите му Курумбашев и бившите му колеги социалисти са знаели, че преди не е имало шанс за изпълнението на проекта.

"Изнудваха ни мутри, изнудваха ни собственици, изнудваха ни бензиностанции, автокъщи. Какво ли не беше тука, ако си спомним. Какво ли не беше... Доста пари се дадоха на тези, които ни изнудваха с имотите тука. Спокойно мога да им кажа, че заради тях направихме нов проект и вкарахме локалите под моста и оттам спестихме около стотина милиона някъде?", коментира премиерът, като подчерта, че това е мястото, където е проявил най-силната си политическа воля, за да го "има това днеска и да го виждате и в двете посоки".

"Този мост сега, където виждате, че предвидливо сме го направили, ще се завърти и ще заусти тези квартали, които правят отгоре, без да има светофар и да пречи на тази естакада", подчерта той. Министър-председателят отбеляза, че е обърнато специално внимание на мантинелите. "Надявам се да удържат на всички, които ежедневно ги пробват", добави той.

Борисов благодари на кмета Фандъкова и на министър Павлова за усилията, които са положили, както и на изпълнителя (бел. ред. "Главболгарстрой"), че два месеца и половина предсрочно пуска моста. "Софиянци, мисля, че, сами виждат и като минат по тази Южна дъга ще могат да си направят разликата. Дано имат памет!", изтъкна още той.

Естакадата в "Младост" ще свързва един от най-гъсто населените квартали в София и бул. "Симеоновско шосе".

Собственикът на фирмата-изпълнител на проекта "Главболгарстрой" Симеон Пешов обясни, че с пускането на новия участък придвижването от "Младост IV" до НДК ще става за 10 минути, при това без бързане и при спазване на текущите ограничения в скоростта.

До обяд от "Главболгарстрой" имаха срок да разчистят от машините си новия път, за който са похарчени над 44,7 млн. лв. Сред предизвикателствата по време на строежа Пешов посочи факта, че участъкът е бил тесен. За да се разшири, е било необходимо държавата да похарчи още много пари за отчуждаване.

"Продължаваме напред. Ефектът е ясен за всички. Всички дойдохме и видяхме тапата, която вече няма да я има. Тя ще бъде заместена от едно спокойно движение". Това заяви от своя страна кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя добави, че екипната работа между общината и държавата осигурява най-голяма полза за гражданите.

Следващата отсечка от Южната дъга на София, която ще свързва квартал "Бъкстон" и автомагистрала "Люлин", ще се строи през следващия програмен период на оперативните програми. За момента Столичната община подготвя единствено идейния проект.

Шефът на АПИ обясни, че строителните работи ще бъдат сложни. Те ще включват изграждането на тунел, който впоследствие ще преминава в естакада. Освен това ще трябва да се премине през язовирната стена между Суходол и квартал "Люлин".

Премиерът съобщи, че на 30 август ще се състои откриването на продължението на метрото

Водещи