Два телекома продължават да товарят с неустойки клиентите си 21.08 | 14:24

Оплакванията на потребителите срещу мобилните оператори до КЗП растат

От Кристиан Костурков

Два от трите мобилни оператора у нас продължават да товарят клиентите си с големи неустойки при предсрочно прекратяване на договорите им, алармира Комисията за защита на потребителите (КЗП). След като преди време потребителите масово се оплакваха от прекалено високите суми, които телекомите им искаха, за да прекратят договорите си преди да е изтекъл срокът им, КЗП отправи предписания към компаниите. Те трябваше да променят Общите си условия така, че абонатите да трябва да плащат по-малко при преждевременно прекратяване на договорите си от своя страна.

Към момента обаче само един мобилен оператор е пристъпил към изпълнение на препоръката на Комисията. Компанията е променила условията си така, че потребителят да трябва да плати максимум 3 стандартни абонаментни такси, независимо дали прекратява преждевременно договор със срок 12 или 24 месеца, съобщават от КЗП. При останалите два телекома големите неустойки са запазени.

Затова от Комисията призовават хората внимателно да четат Общите условия, когато стават абонати на мобилните оператори. Комисарите обясняват, че размерът на неустойките по тези договори не е регламентиран от законодателството, затова те не могат да бъдат санкционирани, ако изискват прекалено високи суми.

Единственият вариант за намаляване на изкискваните от компаниите средства е съдът да постанови такова. Затова в момента КЗП води колективни искове срещу останалите два мобилни оператора.

Водещи

Най-четени