До 2020 г. глобалният медиен пазар ще се удвои 17.10 | 11:24

Анализите сочат медиен пазар от близо 1 трилион долара

От Мая Александрова

Прогнозите очакват през следващите 5 години глобалният медиен пазар да се удвои и това задава посоката за развитие на средствата за масова информация, коментират експерти на дискусия "Каузите на бизнеса" в рамките на Деветата световна среща на българските медии, организирана от БТА.

"Анализите днес сочат глобален комуникационен и медиен пазар от близо 1 трилион долара, а прогнозите очакват през следващите 5 години този пазар да се удвои", каза Николай Минков, изпълнителен директор на "Средногорие мед индустриален клъстер". По думите му основната причина за това е технологичната революция, която се развива с изключително бързи темпове.

"Медиите са модерна индустрия, шеметно развиващ се и печеливш бизнес, а информацията и съдържанието са се превърнали в суровини, в бързо ликвидни борсови стоки", посочи Минков, който произвежда близо 7 на сто от БВП на България и около 18 процента от експорта на страната ни. Той коментира, че тези прогнози дори могат да се окажат скромни, имайки се предвид дигитализацията в образованието и развлеченията.

Минков посочи, че на дневен ред изпъква въпросът каква част от световния пазар на информационно съдържание ще заеме България. "Бих казал, че това предизвикателство пред българските медии е кауза, която заслужава подкрепа. Убеден съм, че българската държава и общество, индустрия и бизнес ще застанат с политики и проекти, ресурси и опит зад една толкова мащабна българска медийна кауза", допълни той.

Николай Минков изрази убеждението си, че БТА има потенциала да бъде лидер и да насърчава медийния експорт. Според експерта положителен пример за развитието на информационния сектор може да се намери в аналогията с базовата индустрия.

Водещи

Най-четени