Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско 16.01 | 14:45

Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шестима бяха ранени? Сработила ли е системата на НКЖИ против инциденти и допусната ли е човешка грешка?
Темата в студиото на NOVA анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на железопътните предприятия, и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Според него е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил от коловоз без светлинна сигнализация.
Експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
"По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.
"Никой не се събужда сутрин с мисълта как ще направи нарушение и как няма да се върне вечерта при семейството си. Има процедура, когато сигнализацията на железниците не функционира да се потегли от затворен изходен сигнал от гара с подходящия образец. Документът е писмен. Устни заповеди се избягват да се изпълняват. Никога не става въпрос за грешка на един човек или само една грешка, винаги е системна”, коментира в ефира на предаването "Твоят ден” по NOVA NEWS зам.-председател на "Клъстер Зелен транспорт” инж. Мартин Янев.
По негови думи за да се озове единият влак срещу другия, означава, че системите за безопасност не са сработили. "Системата на железниците е преосигурена откъм безопасност. Имало е опит да бъде спряно електрозахранването на едната машина. Това означава, че някой се е усетил, че има проблем по тресето, но за съжаление е било късно”, добави инж. Янев.
"От почти 20 години БДЖ не отговаря за инфраструктурата на влаковете, това е приоритет на Национална компания "Инфраструктура” обясни той.
Според инж. Янев страната се движи с изключително бавни темпове към процесите на дигитализация и повишаване безопасността на движението на железниците.
Водещи
-
Първите глоби за шофиране в аварийните ленти на магистралите ще бъдат налагани от тази събота и неделя
Позицията на МВР
15.07 | 17:40
-
Нов обрат по делото "Дебора"
Районният съд в Пловдив пусна на свобода обвиняемия Георги Георгиев срещу парична гаранация от...
15.07 | 16:45
Най-четени
-
Николай Василев: Трябва да спрем да говорим, че има инфлация, такава няма
По негови думи инфлация ще има, но причината за това е бюджетната политика на правителствата...
15.07 | 13:45
-
Томислав Дончев: Приемането на еврото не е сред рисковете, които ни крие бъдещето
В събитието участва и икономическият анализатор Йонко Чуклев.
15.07 | 14:30
-
Тръмп за BBC: Разочарован съм от Путин, но не съм го отписал
Интервюто се появява в медийното пространство часове след като Тръмп обяви нови оръжейни...
15.07 | 12:00