Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско 16.01 | 14:45

Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шестима бяха ранени? Сработила ли е системата на НКЖИ против инциденти и допусната ли е човешка грешка?
Темата в студиото на NOVA анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на железопътните предприятия, и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Според него е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил от коловоз без светлинна сигнализация.
Експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
"По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.
"Никой не се събужда сутрин с мисълта как ще направи нарушение и как няма да се върне вечерта при семейството си. Има процедура, когато сигнализацията на железниците не функционира да се потегли от затворен изходен сигнал от гара с подходящия образец. Документът е писмен. Устни заповеди се избягват да се изпълняват. Никога не става въпрос за грешка на един човек или само една грешка, винаги е системна”, коментира в ефира на предаването "Твоят ден” по NOVA NEWS зам.-председател на "Клъстер Зелен транспорт” инж. Мартин Янев.
По негови думи за да се озове единият влак срещу другия, означава, че системите за безопасност не са сработили. "Системата на железниците е преосигурена откъм безопасност. Имало е опит да бъде спряно електрозахранването на едната машина. Това означава, че някой се е усетил, че има проблем по тресето, но за съжаление е било късно”, добави инж. Янев.
"От почти 20 години БДЖ не отговаря за инфраструктурата на влаковете, това е приоритет на Национална компания "Инфраструктура” обясни той.
Според инж. Янев страната се движи с изключително бавни темпове към процесите на дигитализация и повишаване безопасността на движението на железниците.
Водещи
-
Търговци използват нова заблуждаваща практика на Женския пазар в София
Тази практика кара купувачите да остават с впечатлението, че цената е само 3 лева, а за...
06.06 | 18:02
-
Руски журналист и дисидент: Режимът на Путин ще се срути, гответе се за периода след него
На въпрос какво представлява "путинският ГУЛаг" той заяви, че това е описано много добре още в...
06.06 | 17:40
-
Прецедент в столичната история: Кметът Терзиев връща бюджета на София за преразглеждане
Столичният общински съвет гласува бюджета на Столична община вечерта на 29 май след...
06.06 | 17:20
-
Изпити по английски език и по физика за кандидат-студенти ще се състоят на 8 юни в Софийския университет "Св. Климент Охридски"
Времетраенето е около 25 минути. Максималният брой точки е 15.
06.06 | 17:00
Най-четени
-
Борисов: Спирам да се занимавам с ПП
Борисов разказа, че се е видял „току що“ с комисаря за икономиката и производителността Валдис...
06.06 | 11:30
-
Красимир Каракачанов: Време е България да върне задължителната военна служба
Предложението ми е срокът за наборната служба да е минимум 6 месеца за всички български...
06.06 | 12:00
-
С еврото ще можете да си купите половин хляб повече
Демек с еврото, ще можете да си купите половин хляб повече."
06.06 | 10:30
-
Обрат в София! Нови маршрути ще имат едни от най-важните трамваи в столицата
Промяната е за 1 година.
06.06 | 12:45