Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско 16.01 | 14:45

Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шестима бяха ранени? Сработила ли е системата на НКЖИ против инциденти и допусната ли е човешка грешка?
Темата в студиото на NOVA анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на железопътните предприятия, и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Според него е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил от коловоз без светлинна сигнализация.
Експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
"По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.
"Никой не се събужда сутрин с мисълта как ще направи нарушение и как няма да се върне вечерта при семейството си. Има процедура, когато сигнализацията на железниците не функционира да се потегли от затворен изходен сигнал от гара с подходящия образец. Документът е писмен. Устни заповеди се избягват да се изпълняват. Никога не става въпрос за грешка на един човек или само една грешка, винаги е системна”, коментира в ефира на предаването "Твоят ден” по NOVA NEWS зам.-председател на "Клъстер Зелен транспорт” инж. Мартин Янев.
По негови думи за да се озове единият влак срещу другия, означава, че системите за безопасност не са сработили. "Системата на железниците е преосигурена откъм безопасност. Имало е опит да бъде спряно електрозахранването на едната машина. Това означава, че някой се е усетил, че има проблем по тресето, но за съжаление е било късно”, добави инж. Янев.
"От почти 20 години БДЖ не отговаря за инфраструктурата на влаковете, това е приоритет на Национална компания "Инфраструктура” обясни той.
Според инж. Янев страната се движи с изключително бавни темпове към процесите на дигитализация и повишаване безопасността на движението на железниците.
Водещи
-
Желязков след неуспешния вот срещу кабинета му: Политиката не е сеене на омраза
Мястото на дебата е в парламентарната зала, подчерта премиерът
18.09 | 21:01
-
Зеленски: Украинските войски извършват контраофанзива срещу руските сили на източния фронт
Той не уточни кога е започнала операцията и определи боевете като тежки
18.09 | 20:45
-
Барбутов остава в ареста, пускат Петър Рафаилов под парична гаранция
Те обжалваха мерките „задържане под стража”
18.09 | 20:30
-
Пеевски след вота на недоверие: Това ще е резултатът 3 години и 4 месеца
Следва правителството да работи, парламентът да работи и да има държава, смята той
18.09 | 20:15
Най-четени
-
Василев след словесния сблъсък с Пеевски: Радваме се, че най-сетне се разходи по тротоарите на София
На въпрос докога ще продължи блокадата, той отговори, че за всички депутати е добре всеки ден...
18.09 | 10:30
-
Костадинов: МВР се появява по улиците само при протести или за да дебне шофьори
„Възраждане“ излезе с декларация от парламентарната трибуна във връзка със засиленото...
18.09 | 10:59
-
Български изселници в Турция: Отчаяни сме от партиите в България
Критики към политическия елит
18.09 | 10:15