Линейката пристига между 8 и 120 минути според спешността на пациента 25.08 | 17:58

Сортират спешните повиквания в 3 кода: червен - критични, жълт - нестабилни, зелен - стабилни

От iNews.bg

Пациентите, нуждаещи се от спешна помощ, ще бъдат сортирани с три кода – червен за критичните случаи, жълт за нестабилните и зелен за стабилните. В зависимост от опасността, линейките ще трябва да се отзоват на сигналите между 8 и 20 минути.

До 8 минути линейката трябва да е при пациент с червен код, между 8 и 20 минути – при случаите с жълт код, а при минимално спешните със зелен код се допуска линейката да се отзове между 20 и 120 минути. Това предвижда идеен проект на нов стандарт за спешната медицинска помощ, публикуван на сайта на Министерството на здравеопазването за обществено допитване.


Новият стандарт на Спешната медицинска помощ изисква и съставяне на много ясна карта за пациента, по която на базата на въпроси и наличие на определени симптоми, той ще бъде категоризиран като максимално, относително или минимално спеше, пише , посочва Mediapool. Включени са въпросници, оценяващи спешността на пациента при над 40 състояния, сред които различни травми, болки и изгаряния.

Разписано е какъв екип трябва да се отзове на различните сигнали според тяхната тежест – дали да присъства лекар в екипа или не, дали екипът да е реанимационен и т.н. Дава се принципна дефиниция на това кой пациент и кое състояние са спешни. Разписани са основни витални параметри, а също стойности и дози на лекарствени средства в спешната педиатрия.

Заложено е изискване колко квадратни метра трябва да е чакалнята на спешното отделение според това какъв е годишният прием на пациенти. Стандартът гарантира оказването на помощ на всички спешни пациенти, независимо от техния пол, възраст, религия, гражданство, националност, местоживеене, социален, здравноосигурителен или здравнозастрахователен статус.

 

 

Водещи

Най-четени