При спазване законодателството на ЕС за отпадъците секторът ще е на +72 млрд. евро 04.02 | 17:25

Ще се отворят също над 400 000 нови работни места до 2020 г.

От Мая Александрова

Пълното прилагане на законодателството на ЕС за отпадъците ще спести на сектора 72 млрд. евро годишно, ще повиши годишния оборот с 42 млрд. евро и ще създаде над 400 000 нови работни места до 2020 г. Това сочат данните от проучване на прилагането на политиките в сектора, съобщи пресцентърът на Европейската комисия.

Екологичните, икономическите, социалните и личните последици от неустойчивото използване на ресурсите са във фокуса на най-новата фаза на кампанията на Европейската комисия "Будно поколение” (Generation Awake).

Целта на кампанията е да осведоми потребителите за ефекта от техните модели на потребление върху природните ресурси, като покаже какви ще са ползите, ако те действат по различен начин. В центъра на кампанията е сайт, достъпен на всички 24 официални езика на ЕС, където анимационни герои показват последиците за околната среда от всекидневните покупки, предава bTV.

Въпреки целите за рециклиране в ЕС и успехите в някои области, отпадъците в Общността все още представляват ресурс, който в огромна степен остава недостатъчно използван.

Зад кампанията стои посланието, че в отпадъците често има ценни материали, които могат да бъдат включени повторно в икономиката.

Днес значително количество потенциални вторични суровини е изгубено за икономиката на ЕС поради лошо управление на отпадъците.

През 2010 г. в ЕС са натрупани общо 2520 млн. тона отпадъци - средно по 5 тона на човек. Като намалим, използваме повторно и рециклираме отпадъците, всички можем да допринесем за доброто състояние на икономиката и околната среда. Това води до спестяване на екологични и икономически ресурси, помага икономиката на Европа в по-голяма степен да бъде "кръгова" с извличането на максималната стойност от ресурсите и изделията.

Кампанията, преведена на всички езици в ЕС, е насочена към хората на възраст от 25 до 40 години, като се обръща особено внимание на младите, живеещи в градовете, както и на семействата с малки деца.

От началото на кампанията през октомври 2011 г. сайтът е посетен над 750 000 пъти, видеоматериалите са гледани от повече от 4,5 млн. души, а страницата във Facebook е привлякла близо 100 000 последователи. Тази нова част от кампанията включва фотоконкурс за предложения как да превърнем отпадъците в ресурс. Победителят ще бъде награден с пътуване до Копенхаген - европейската зелена столица за 2014 г.

Водещи

Най-четени