Телекомите съгласни да се откажат от автоматичното подновяване на договори 09.02 | 19:43
След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен
По-високи санкции за мобилен оператор, който затруднява преминаването на негов абонат към друга телефонна компания, може да бъдат заложени в промените на Закона за електронните съобщения, който се обсъжда в момента.
Законът за електронните съобщения ще определи и максимален период от 8 часа, в който абонат може да остане без обслужване, когато сменя доставчика на мобилни телефонни услуги.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) ще заложи и възможност договорите с мобилните оператори да се сключват за 12 месеца като максималният срок може да бъде 24 месеца.
Те няма да се подновяват автоматично, а само със съгласието на потребителите за условията, при които се продължава действието им. Новите текстове ще задължат операторите да уведомяват клиента си за изтичащ договор два месеца преди крайния срок.
"Виваком" ще премахне клаузата за автоматично подновяване на срочните договори от 1 март. След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие.
След "Виваком", по отношение на автоматичното подновяване на договори, "Мобилтел" също обяви, че подкрепя тази стъпка.
По темата за кредитния лимит, "Мобилтел" обясни, че този лимит представлява обезпечителна мярка от страна на компанията с цел събираемост на вземанията.
Размерът на кредитния лимит се определя от компанията според кредитната оценка на абоната. Mtel никога не е популяризирал кредитния лимит като услуга, която потребителите могат да ползват с цел контрол на разходите им и поради тази причина не може да се приеме, че потребителите са били заблудени.
Средно на месец след въвеждането на процедурата "на едно гише”, броят на пренесените номера от и в компанията е увеличен двойно. Що се отнася до изпращането на кратки текстови съобщения до потребителите, в случаите, когато не става въпрос за реклама на собствени услуги на съответния оператор, съобщенията се изпращат само при наличие на предварително съгласие на потребителя.
Мобилният оператор Globul също е готов да премахне клаузата за автоматично подновяване от индивидуалните договори на настоящите и новите си клиенти. Актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца.
Водещи
-
Явор Дачков: Добро решение на bTV, Цънцарова е партиен журналист на ПП–ДБ
След бурните реакции и подкрепа към журналиста Мария Цънцарова около евентуално нейно...
19.12 | 18:00
-
София пуска "зелен билет" за 1 лев заради мръсния въздух
Мярката влиза в сила за три дни, призовават гражданите да оставят автомобилите си
19.12 | 17:40
-
На директора на 138-о училище му прилоша в съдебната зала
Заседанието започна със закъснение
19.12 | 17:20
-
България се прощава с олимпийския шампион Боян Радев на 22 декември
Боян Радев е обявен за дарител номер 1 на Националния исторически музей, в който има специална...
19.12 | 16:33
Най-четени
-
Идеален фалшификат няма – ето как да разпознаете фалшиво евро в България
От МВР подчертават, че идеален фалшификат не съществува – винаги може да бъде открит елемент,...
19.12 | 10:15
-
Руски борец получи право да се състезава за България
Малко след края на заседанието един от членовете на Управителния съвет – световният шампион...
19.12 | 11:45
-
Безплатно паркиране в София за празниците – ето кога
Зоните за почасово платено паркиране няма да работят в следните периоди:
19.12 | 14:30