Телекомите съгласни да се откажат от автоматичното подновяване на договори 09.02 | 19:43
След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен
По-високи санкции за мобилен оператор, който затруднява преминаването на негов абонат към друга телефонна компания, може да бъдат заложени в промените на Закона за електронните съобщения, който се обсъжда в момента.
Законът за електронните съобщения ще определи и максимален период от 8 часа, в който абонат може да остане без обслужване, когато сменя доставчика на мобилни телефонни услуги.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) ще заложи и възможност договорите с мобилните оператори да се сключват за 12 месеца като максималният срок може да бъде 24 месеца.
Те няма да се подновяват автоматично, а само със съгласието на потребителите за условията, при които се продължава действието им. Новите текстове ще задължат операторите да уведомяват клиента си за изтичащ договор два месеца преди крайния срок.
"Виваком" ще премахне клаузата за автоматично подновяване на срочните договори от 1 март. След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие.
След "Виваком", по отношение на автоматичното подновяване на договори, "Мобилтел" също обяви, че подкрепя тази стъпка.
По темата за кредитния лимит, "Мобилтел" обясни, че този лимит представлява обезпечителна мярка от страна на компанията с цел събираемост на вземанията.
Размерът на кредитния лимит се определя от компанията според кредитната оценка на абоната. Mtel никога не е популяризирал кредитния лимит като услуга, която потребителите могат да ползват с цел контрол на разходите им и поради тази причина не може да се приеме, че потребителите са били заблудени.
Средно на месец след въвеждането на процедурата "на едно гише”, броят на пренесените номера от и в компанията е увеличен двойно. Що се отнася до изпращането на кратки текстови съобщения до потребителите, в случаите, когато не става въпрос за реклама на собствени услуги на съответния оператор, съобщенията се изпращат само при наличие на предварително съгласие на потребителя.
Мобилният оператор Globul също е готов да премахне клаузата за автоматично подновяване от индивидуалните договори на настоящите и новите си клиенти. Актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца.
Водещи
-
Първан Симеонов: Румен Радев видимо влезе в кампаниен режим
Политологът е на мнение, че управляващите са разрешили успешно казуса с "Лукойл"
19.11 | 21:00
-
Михаил Миков: Бюджетът за 2026 г. е милитаристичен, води до задлъжняване
Сполред него решението на КС за референдума за еврото е тежко наказание за Киселова
19.11 | 20:45
-
При работа в почивни дни с увеличение от 75% се заплаща само извънредният труд
За работещите по график не се предвижда увеличение
19.11 | 20:30
-
Словакия ще заведе иск срещу ЕС заради плановете за прекратяване доставките на руски газ
Премиерът Роберт Фицо не обяви каква компенсация би могло да търси правителството на страната,...
19.11 | 20:15
Най-четени
-
Асен Василев: Борисов да каже имал ли е тайна закуска с Румен Спецов и Валентин Златев
„Виждаме едно огромно бързане и опит да се наложи най-пагубният бюджет за последните 25 години...
19.11 | 11:15
-
25 млн. евро е предвидената финансова подкрепа по програма „Енергийна сигурност“ до 2028 г.
Това съобщи министърът на енергетиката Жечо Станков
19.11 | 15:20
-
Илиян Василев: „Наш“ човек ще купи Фалкона, а правителството ще си вземе нов по-голям самолет
Исторически прецедент
19.11 | 10:15