Телекомите съгласни да се откажат от автоматичното подновяване на договори 09.02 | 19:43
След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен
По-високи санкции за мобилен оператор, който затруднява преминаването на негов абонат към друга телефонна компания, може да бъдат заложени в промените на Закона за електронните съобщения, който се обсъжда в момента.
Законът за електронните съобщения ще определи и максимален период от 8 часа, в който абонат може да остане без обслужване, когато сменя доставчика на мобилни телефонни услуги.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) ще заложи и възможност договорите с мобилните оператори да се сключват за 12 месеца като максималният срок може да бъде 24 месеца.
Те няма да се подновяват автоматично, а само със съгласието на потребителите за условията, при които се продължава действието им. Новите текстове ще задължат операторите да уведомяват клиента си за изтичащ договор два месеца преди крайния срок.
"Виваком" ще премахне клаузата за автоматично подновяване на срочните договори от 1 март. След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие.
След "Виваком", по отношение на автоматичното подновяване на договори, "Мобилтел" също обяви, че подкрепя тази стъпка.
По темата за кредитния лимит, "Мобилтел" обясни, че този лимит представлява обезпечителна мярка от страна на компанията с цел събираемост на вземанията.
Размерът на кредитния лимит се определя от компанията според кредитната оценка на абоната. Mtel никога не е популяризирал кредитния лимит като услуга, която потребителите могат да ползват с цел контрол на разходите им и поради тази причина не може да се приеме, че потребителите са били заблудени.
Средно на месец след въвеждането на процедурата "на едно гише”, броят на пренесените номера от и в компанията е увеличен двойно. Що се отнася до изпращането на кратки текстови съобщения до потребителите, в случаите, когато не става въпрос за реклама на собствени услуги на съответния оператор, съобщенията се изпращат само при наличие на предварително съгласие на потребителя.
Мобилният оператор Globul също е готов да премахне клаузата за автоматично подновяване от индивидуалните договори на настоящите и новите си клиенти. Актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца.
Водещи
-
Днес официално беше подписан договорът за стадион "Георги Аспарухов"
Припомняме, че веднага след решението на Столичния общински съвет (СОС) за прехвърляне...
25.11 | 17:20
-
Кремъл: В обкръжението на Тръмп говорят за мирно споразумение по въпроса за Украйна
Песков направи изявлението си, след като бе помолен да коментира интервю на Майк Уолц, когото...
25.11 | 16:59
-
Слави Трифонов категорично отхвърли възможността за съвместно управление с ГЕРБ
Опровержение за водени преговори
25.11 | 16:45
-
Минималните температури днес са по-високи в сравнение с вчера
Ще бъде слънчево, със слаб по Черноморието умерен вятър от север-североизток
25.11 | 16:30
Най-четени
-
Грипът започва рязко, а при COVID-19 симптомите са по-плавни
„При грипа имаме висока температура, болки в мускулите, главоболие, докато при коронавируса се...
25.11 | 10:15
-
ГЕРБ не вижда готовност за мнозинство за избор на парламентарен председател
От партия ГЕРБ дадоха нов извънреден брифинг за политическото напрежение и безисходица в...
25.11 | 13:45
-
Учени: Четири порции кашкавал дневно противодействат на вредите от солта
Изненадващи резултати
25.11 | 09:59