Телекомите съгласни да се откажат от автоматичното подновяване на договори 09.02 | 19:43
След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен
По-високи санкции за мобилен оператор, който затруднява преминаването на негов абонат към друга телефонна компания, може да бъдат заложени в промените на Закона за електронните съобщения, който се обсъжда в момента.
Законът за електронните съобщения ще определи и максимален период от 8 часа, в който абонат може да остане без обслужване, когато сменя доставчика на мобилни телефонни услуги.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) ще заложи и възможност договорите с мобилните оператори да се сключват за 12 месеца като максималният срок може да бъде 24 месеца.
Те няма да се подновяват автоматично, а само със съгласието на потребителите за условията, при които се продължава действието им. Новите текстове ще задължат операторите да уведомяват клиента си за изтичащ договор два месеца преди крайния срок.
"Виваком" ще премахне клаузата за автоматично подновяване на срочните договори от 1 март. След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие.
След "Виваком", по отношение на автоматичното подновяване на договори, "Мобилтел" също обяви, че подкрепя тази стъпка.
По темата за кредитния лимит, "Мобилтел" обясни, че този лимит представлява обезпечителна мярка от страна на компанията с цел събираемост на вземанията.
Размерът на кредитния лимит се определя от компанията според кредитната оценка на абоната. Mtel никога не е популяризирал кредитния лимит като услуга, която потребителите могат да ползват с цел контрол на разходите им и поради тази причина не може да се приеме, че потребителите са били заблудени.
Средно на месец след въвеждането на процедурата "на едно гише”, броят на пренесените номера от и в компанията е увеличен двойно. Що се отнася до изпращането на кратки текстови съобщения до потребителите, в случаите, когато не става въпрос за реклама на собствени услуги на съответния оператор, съобщенията се изпращат само при наличие на предварително съгласие на потребителя.
Мобилният оператор Globul също е готов да премахне клаузата за автоматично подновяване от индивидуалните договори на настоящите и новите си клиенти. Актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца.
Водещи
-
Нерадостна прогноза за трудовите възнаграждения у нас през 2026 г.
Заплатите в България ще продължат да се повишават, но със значително по-бавен темп през...
23.11 | 18:00
-
Фон дер Лайен за мирния план за Украйна: Да включва още влизане в ЕС и НАТО
Тя призова "централната“ роля на Европейския съюз да бъде "напълно призната
23.11 | 17:00
Най-четени
-
ОИК-Варна не е разгледала сигналите за отстраняване на Коцев - той остава кмет, засега
"Победа за варненци!", заявиха от ПП, обявявайки, че заседанието на комисият е приключило
23.11 | 13:00
-
Нерадостна прогноза за трудовите възнаграждения у нас през 2026 г.
Заплатите в България ще продължат да се повишават, но със значително по-бавен темп през...
23.11 | 18:00
-
Жена обра касата на църква пред детето си
Кадри от деянието бяха публикувани в социалните мрежи и предизвикаха вълна от възмущение
23.11 | 12:20
-
Атанас Зафиров: Няма място за безцелни промени между двете четения на бюджета
По темата "Лукойл" вицепремиерът и лидер на БСП подчерта, че се е избегнала сериозна кризисна...
23.11 | 14:30