Телекомите съгласни да се откажат от автоматичното подновяване на договори 09.02 | 19:43
След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен

По-високи санкции за мобилен оператор, който затруднява преминаването на негов абонат към друга телефонна компания, може да бъдат заложени в промените на Закона за електронните съобщения, който се обсъжда в момента.
Законът за електронните съобщения ще определи и максимален период от 8 часа, в който абонат може да остане без обслужване, когато сменя доставчика на мобилни телефонни услуги.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) ще заложи и възможност договорите с мобилните оператори да се сключват за 12 месеца като максималният срок може да бъде 24 месеца.
Те няма да се подновяват автоматично, а само със съгласието на потребителите за условията, при които се продължава действието им. Новите текстове ще задължат операторите да уведомяват клиента си за изтичащ договор два месеца преди крайния срок.
"Виваком" ще премахне клаузата за автоматично подновяване на срочните договори от 1 март. След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие.
След "Виваком", по отношение на автоматичното подновяване на договори, "Мобилтел" също обяви, че подкрепя тази стъпка.
По темата за кредитния лимит, "Мобилтел" обясни, че този лимит представлява обезпечителна мярка от страна на компанията с цел събираемост на вземанията.
Размерът на кредитния лимит се определя от компанията според кредитната оценка на абоната. Mtel никога не е популяризирал кредитния лимит като услуга, която потребителите могат да ползват с цел контрол на разходите им и поради тази причина не може да се приеме, че потребителите са били заблудени.
Средно на месец след въвеждането на процедурата "на едно гише”, броят на пренесените номера от и в компанията е увеличен двойно. Що се отнася до изпращането на кратки текстови съобщения до потребителите, в случаите, когато не става въпрос за реклама на собствени услуги на съответния оператор, съобщенията се изпращат само при наличие на предварително съгласие на потребителя.
Мобилният оператор Globul също е готов да премахне клаузата за автоматично подновяване от индивидуалните договори на настоящите и новите си клиенти. Актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца.
Водещи
-
Зафиров: На изборите в Пазарджик показахме, че БСП започва да връща позициите си
Той посочи, че е "БСП-Обединена левица" е увеличила своя резултат с 493 гласа
14.10 | 16:00
-
Ако изборите бяха днес: ГЕРБ–СДС е първа политическа сила, втора е ДПС–Ново начало
Изследването е част независимата изследователска програма на "Галъп интернешънъл болкан“ и е...
14.10 | 15:45
-
В Свети Влас започна раздаването на бутилирана питейна вода от държавния резерв за жителите на града и ваканционно селище Елените
Мярката е предприета, след като вследствие на наводнението водата от централното...
14.10 | 15:30
-
Шефът на щангите: Няма да позволя Карлос Насар да си тръгне
Стефан Ботев разкри защо Карлос Насар не получава заплата от федерацията
14.10 | 15:00
Най-четени
-
Над 360 000 българи работят и след пенсия за 16 лева отгоре
Средното увеличение на месечната пенсия в резултат на допълнителния стаж е 16,36 лева
14.10 | 10:30
-
6 държави, в които бензинът е по-евтин от водата
. В същото време литър бутилирана вода се търгува за около 0,60 долара заради срив в...
14.10 | 10:45
-
Цените на жилищата в София са се увеличили над 2,8 пъти за период от девет години и половина
Стара Загора и Бургас затварят класацията
14.10 | 09:45