Онлайн потребителите са най-често жертви на услугите на авиокомпаниите 25.10 | 15:06
Чести са и нелоялните практики в интернет, свързани с недоставени стоки
Българските потребители най-често стават жертви на авиокомпаниите при закъснения или анулиране на полети. Чести са и нелоялни практики в интернет, свързани с недоставени стоки, обясни на пресконференция Венцислав Петков – консултант в Европейския потребителски център в България, цитиран от агенция „Фокус”.
Важно е потребителите да знаят, че в срок от 7 работни дни може да се анулира договорът за покупка по интернет в България. Срокът тече от датата на доставка до датата на плащане. Ако се върне стоката по пощата с обратната разписка, пощенските разходи обаче са за сметка на потребителя.
Венцислав Петков обясни, че когато пазарува в интернет, потребителят първо трябва да провери какви данни за контакти е оставил продавачът – ако липсва електронен адрес и формуляр за обратна връзка, това би могло да означава, че продавачът не иска да бъде осъществяван контакт след продажбата и да затрудни рекламацията впоследствие.
Трябва да се проверят сроковете и условията на продавача относно правата на потребителя. Ако няма такива, това може да създаде трудности при предявяване на рекламация. Добре е да се направи търсене в Интернет с името на търговеца, защото е много вероятно хора с проблеми да са ги споделили в специалните форуми.
Добре е да се провери и кой притежава домейна на сайта, кой го е регистрирал и в коя държава. Искането на голяма сума пари като капаро без доставяне на стока е индикация за измама. Друга уловка е представянето на човек за служител на фирмата, който твърди, че ще придвижи по-лесно продажбата и ще направи отстъпки.
Добре е да се изискват сертификати и документи за качество – особено за търгове и аукциони. Желателно е в интернет да се пазарува чрез кредитни карти, за да може да се оспори по-лесно транзакцията през банката. Стока, поръчана онлайн, не може да бъде доставена за повече от 30 дни. Забранено е да се получава спам от търговския сайт, това се смята за агресивна практика.
Правата на потребителите в Интернет не важат за храни и напитки, кетъринг, самолетни билети, пазаруване от физически лица в страници като eBay, финансови услуги, за които важат други правила и договори за покупко-продажба на недвижими имоти.
Продажбата на лекарства и други медицински продукти в интернет е забранена – контролът там е занижен и може да има опасни продукти, подчерта Петков.
Водещи
-
Заледени пътни учасъци в проходите "Шипка" и "Хаинбоаз"
Снегопочистващата техника обработва настилките
10.02 | 12:30
-
Ето къде у нас измериха -13,6 градуса
В курортния град Вършец тази сутрин са измерени минус 11 градуса, а в Монтана – минус 9,2...
10.02 | 12:15
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Експерти: Еднодневен бойкот на супермаркетите няма доведе до смъкване на цените
Опасности от държавна намеса
10.02 | 10:45
Най-четени
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Нов случай в градския транспорт на София, при който пътник е заложник на шофьора
Оказва се, че случаят не е прецедент и други пътници са преживели същото.
10.02 | 09:59
-
Експерти: Еднодневен бойкот на супермаркетите няма доведе до смъкване на цените
Опасности от държавна намеса
10.02 | 10:45
-
Правителството представя план-сметката на държавата
Премиерът заяви, че разходите на държавата ще се свият до 40 процента от БВП
10.02 | 09:25