Допълнителен отчет до 3 месеца от получаване на изравнителните сметки 14.07 | 16:02

След изтичане на срока, на клиентите се начислява служебна енергия, както се изисква по закон

От Андриян Георгиев

Клиентите на ista България в София, Пловдив и Перник могат да заявят допълнителен отчет в рамките на три месеца след получаване на изравнителните сметки, съобщават от дружеството за топлинно счетоводство.

Дружеството за дялово разпределение дава възможност на своите абонати, които все още не са осигурили достъп за изравнителен отчет на консумираната топлинна енергия, да заявят дата за индивидуално посещение. Така на база на реално отчетеното потребление ще бъдат изготвени техните изравнителни сметки за отопление и топла вода.

За последните две седмици след предаване на изравнителните сметки, 10 от клиентите на ista България са заявили допълнителен отчет.

Крайната дата на тримесечния срок за допълнителен отчет за отделните клиенти е различен, тъй като зависи от датата на предаване на изравнителните сметки на домоуправителите. Според разпоредбите трите месеца за допълнителен отчет текат от датата на предаване на изравнителните сметки на упълномощените лица в етажната собственост. Сроковете за предаване на изравнителни сметки на ista България, съгласно договорите с отделните топлофикации, е както следва:

- за София – до 5 юли на упълномощените лица, а до 5 август на топлофикационното дружество;

- за Пловдив – до 15 юни на упълномощените лица, а до 20 юли на топлофикационното дружество;

- за Перник – до 15 юли на упълномощените лица, а до 15 август на топлофикационното дружество.

Клиентите, които искат да се възползват от възможността за допълнителен индивидуален отчет могат да го заявят на имейл ista@ista.bg, по телефона или на място в офисите на ista България в София, Пловдив и Перник:

- иста България София – бул. "Овча купел” 72, ет. 2, тел. 02 955 04 11, факс 02 955 04 13;

- иста България Пловдив – бул. "Шести септември” 160, ет. 6, ап. 84, тел./факс 032 62 34 78;

- иста България Перник - ул. "Камчия” 4, тел./факс 076 60 26 23.

След изтичане на тримесечния срок отчети на потребената топлина енергия и промени в изравнителните сметки се правят само с общо решение на етажната собственост, декларирано писмено с подписи на съсобствениците. Ако не се представи документ за такова решение, на неотчетените клиенти остава служебно изчислена топлинна енергия. 

Водещи

Най-четени