"За мен е изненадващо това, което чувам като мотиви. Нека от МРРБ отговорят за кои обекти и какви действия става въпрос. Вчера подписах своята заповед в 17.40 ч. До 17.40 ч. аз и УС на АПИ сме били в правото си да извършваме всички правомерни действия, които трябва да се извършват в управленската дейност. Аз съм изключително изненадан от написано, това е меко казано. Не е обосновано една заповед да бъде връчена в края на работния ден считано от същата дата". Това коментира пред журналисти бившият председател на УС на АПИ Георги Терзийски.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ )е изплащала аванси съгласно условията на договорите, които е сключвала със съответните изпълнители, обясни той.
Цял ден сме в АПИ, за да сдадем управлението на новия екип, не сме се скрили и не се страхуваме от въпроси.. Освен Терзийски са освободени и членовете на УС на АПИ и проф. Олег Асенов.
"Излизаме и си тръгваме с удовлетворението, че сме свършили не малко неща в периода, в който бяхме заедно. Благодаря на колегите, служителите на АПИ. Свършихме много работа, сигурно е могло повече и по-добре", каза още той.
"При положение, че днес стоим цял ден в АПИ с цел да сдадем управлението на новия екип и да отговорим на всичките им въпроси, а не сме се скрили, въпреки че не сме служители, говори за едно – не се страхуваме от въпроси, проверки, интереса на медиите. Мен ме притеснява това, че формулировките са изключително некоректни и по-скоро са внушения, отколкото се позовават на факти и на действителната ситуация", заяви Терзийски.
Проф. Олег Асенов коментира, че има логика във всичко, което се случва. "Сигурен съм, че ще има приемственост и нещата, които сме започнали ще бъдат продължени. Оставяме тол системата с най-големия приход, който е имала от създаването си – близо 200 млн. за 5 месеца", коментира проф. Асенов.
Относно информацията в прессъобщението на МРРБ, че досегашното ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" е освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г., инж. Иван Досев коментира, че агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни плащания. "Ние не можем самостоятелно да оперираме, да изплащаме аванси без знанието на МРРБ", разясни той.
"Обемът на работите през последните години е значително увеличен и подобрен. Не може да се говори при това увеличение – през 2020 г. в сравнение с 2019 г. ремонтираните пътища са нараснали с 2,5 пъти. Всеки, който опитва да оспорва това не е прав", допълни Досев.
Инж. Досев обясни, че им е представено новото ръководство на АПИ, като са предали цялата информация, която са поискали – предстоящи ремонти и затваряния, текуща оперативна информация. Той уточни, че мотивът, с който са освободени е странен за него.
По-рано от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството съобщиха, че досегашното ръководство на АПИ е освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г.
Той посочи, че АПИ винаги е била обект на проверки, като допълни, че дори и сега такива се правят от АДФИ и от Сметната палата. Проверки е ималоот вътрешния одит и винаги сме показвали, че като екип не се страхуваме от това да бъде проверявана нашата дейност, каза бившият председател на пътната агенция.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ )е изплащала аванси съгласно условията на договорите, които е сключвала със съответните изпълнители, обясни той.
Цял ден сме в АПИ, за да сдадем управлението на новия екип, не сме се скрили и не се страхуваме от въпроси.. Освен Терзийски са освободени и членовете на УС на АПИ и проф. Олег Асенов.
"Излизаме и си тръгваме с удовлетворението, че сме свършили не малко неща в периода, в който бяхме заедно. Благодаря на колегите, служителите на АПИ. Свършихме много работа, сигурно е могло повече и по-добре", каза още той.
"При положение, че днес стоим цял ден в АПИ с цел да сдадем управлението на новия екип и да отговорим на всичките им въпроси, а не сме се скрили, въпреки че не сме служители, говори за едно – не се страхуваме от въпроси, проверки, интереса на медиите. Мен ме притеснява това, че формулировките са изключително некоректни и по-скоро са внушения, отколкото се позовават на факти и на действителната ситуация", заяви Терзийски.
Проф. Олег Асенов коментира, че има логика във всичко, което се случва. "Сигурен съм, че ще има приемственост и нещата, които сме започнали ще бъдат продължени. Оставяме тол системата с най-големия приход, който е имала от създаването си – близо 200 млн. за 5 месеца", коментира проф. Асенов.
Относно информацията в прессъобщението на МРРБ, че досегашното ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" е освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г., инж. Иван Досев коментира, че агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни плащания. "Ние не можем самостоятелно да оперираме, да изплащаме аванси без знанието на МРРБ", разясни той.
"Обемът на работите през последните години е значително увеличен и подобрен. Не може да се говори при това увеличение – през 2020 г. в сравнение с 2019 г. ремонтираните пътища са нараснали с 2,5 пъти. Всеки, който опитва да оспорва това не е прав", допълни Досев.
Инж. Досев обясни, че им е представено новото ръководство на АПИ, като са предали цялата информация, която са поискали – предстоящи ремонти и затваряния, текуща оперативна информация. Той уточни, че мотивът, с който са освободени е странен за него.
По-рано от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството съобщиха, че досегашното ръководство на АПИ е освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г.
Той посочи, че АПИ винаги е била обект на проверки, като допълни, че дори и сега такива се правят от АДФИ и от Сметната палата. Проверки е ималоот вътрешния одит и винаги сме показвали, че като екип не се страхуваме от това да бъде проверявана нашата дейност, каза бившият председател на пътната агенция.