Проблемите в ОП „Околна среда“ са завещани от ГЕРБ 26.11 | 15:10

Нямало да има нулева година с усвояването на евросредствата

От Ивелина Георгиева

Временното прекъсване на плащанията по ОП "Околна среда" не е прецедент. Това каза депутаът от Коалиция за България Димчо Михалевски в парламента.

Той припомни, че през 2012 г. за 9 месеца са били прекъснати плащанията по програма "Регионално развитие" и след това са били възстановени. Никой от опозицията тогава обаче не е направил истерия или да спекулира с тази политическа тема.

"Проблемът в момента, който съществува, е наследен благодарение на не много ясната позиция на органите, които са управлявали ОП "Околна среда в периода 2012-2013", заяви Димчо Михалевски.
По думите му рискът да се наложат финансови корекции и това да причини загуба на средства от ЕС е абсолютно минимален.

Относно обвиненията, че Столичната община ще претърпи ограничения във финансирането си Михалевски посочи, че за настоящия планов период за нея са пренасочени над 21% по 7-те оперативни програми, концентрирани в подобряване на инфраструктурата на София.

Той увери, че през последните шест месеца темпа на изплащане и усвояване на средствата по оперативните програми е нараснал с 35%.

Това означава, че има непрекъснат диалог между управляващите органи и общините, посочи социалистът и увери, че столицата няма да търпи ограничения.

По ОП "Транспорт" управляващите трябва да решат три ключови въпроса - да довършат трети лот на АМ "Струма", да изпълнят няколко ключови жп проекта на България, които са ключови и за трансграничните проекти и да включят третия диаметър на метрото.

"Това е уравнението, което ни завеща ГЕРБ да го решим", каза Михалевски.

Той изрази убеждението си, че ще се намерят пари за третия метродиаметър в столицата.
Спекулацията за това, че през 2014 г. няма да усвоим нито едно евро не е вярна, защото има огромен ресурс от над 4 млр. лева, който трябва да се отстоява.

Михалевски обеща, че управляващите ще положат максимални услилия за всички ключови проекти, които са готови като "Метрополитена" и могат да стартират с национални средства.

Водещи

Най-четени