Ферибот потъва край Русе, пълен с дърва 20.11 | 14:54
"Фери Топ 1" разтоварвал в пристанището, след което е започнал да потъва. Подготвяме се за изваждане на горивото

Корабът "Фери Топ 1" - фериботът, пътувал преди време между Силистра и Кълъраш, на русенската фирма "Гораинвест", натоварен с дърва и разтоварвал в пристанището, след което е започнал да потъва.
Подготвяме се за изваждане на горивото от потъналия кораб в лимана на регионалното пристанище "Дунавски драгажен флот". Това съобщи за БТА изпълнителният директор на "Дунавски драгажен флот"-Русе Валери Иванов - собственик на пристанището, където се намира плавателният съд.
По думите му операцията вероятно ще започне този следобед. Чрез специална технология горивото - около 20 000 литра газьол, намиращо се в резервоарите (горивните танкове) на кораба, ще бъде прехвърлено в цистерна. Те и машинното отделение са под водата, като мостикът му е на повърхността, тъй като в лимана нивото не е високо.
Комисия от четирима инспектори от дирекцията "Морска администрация" в Русе разследва причините за инцидента, като трябва да излезе със становище до края на месеца. Екипажът обяснил, че преди да влезе в лимана е усетил удар по корпуса на кораба от твърд предмет под водата. Според директора на "Морска администрация" - Русе капитан Георги Иванов горивните танкове са запечатани добре и към момента от тях няма изпускане на гориво.
Водолази всеки ден правят огледи на корпуса. "Предприели сме всички мерки за предотвратяване на евентуален разлив в реката. Преградили сме с бонови заграждения, секции, хвърляхме и пилки по петната от масла и нефт, излезли от машинното отделение няколко дни след инцидента.
Идва и нефтосъбирач на агенцията "Проучване и поддържане на река Дунав", който събра разлива. Към момента водата е замърсена само в затвореното пространство, каквото е нашият лиман", каза Валери Иванов. По думите му корабът може да бъде изваден, когато спадне нивото на водите.
Той е пречупен на две и вероятно ще бъде нарязан за скрап. В момента нивото на река Дунав край Русе е 284 см спрямо условната кота "нула". Според Валери Иванов то трябва да спадне под метър, за да може да се предприеме операция по изваждането на кораба.
Водещи
-
Спират камионите по част от „Тракия“ всеки петък и неделя от август
Моторните превозни средства над 12 тона, включително с ремаркета и полуремаркета, ще могат да...
07.08 | 17:57
-
Българските проститутки вече таксуват в евро
Проверка в сайтове, които предлагат жрици на любовта, показа, че офертите вече са не само в...
07.08 | 17:40
-
Пловдивският окръжен съд намали паричната гаранция на Георги Георгиев
В мотивите си магистратите посочват, че продължителността на задържането влияе на оценката за...
07.08 | 16:45
-
Заведение, което работи без категоризация, констатираха контролните органи при масова проверка в Созопол
С какво нещо ми помага това евентуално във връзка с моята дейност, аз правя пици", коментира...
07.08 | 16:15
Най-четени
-
Как ще изглеждат бъдещите евробанкноти?
Това са: "Европейската култура“, насочена към споделени културни пространства и значими...
07.08 | 13:00
-
Няколко столични квартала са без топла вода поради аварии
Засегнати са жителите на ул. "Калина Малина" № 1 и бул. "Шипченски проход" № 23 в Гео Милев....
07.08 | 12:30
-
Последен ден за търговците да подготвят изписването на цените на стоки и услуги – и в лева, и в евро
Етикетите трябва да показват с еднакъв шрифт двете цени
07.08 | 09:45
-
БДЖ въвежда от утре двойно обозначение на цените - в лева и в евро
То ще се прилага за всички хартиени превозни документи, електронни билети, както и в ценовата...
07.08 | 15:45