"Боинг" е скрил от регулаторните органи дефектни части, монтирани в самолетите 18.06 | 18:00
Компанията е оказвала натиск върху служителите, за да мълчат

Разследване на подкомисията на Сената разкри, че Boeing е скрил от регулаторните органи дефектни или несъответстващи на спецификациите части, които вероятно са били монтирани в самолетите 737 Max. Сам Мохоук, служител на Boeing, отговарящ за качеството, твърди, че компанията е преместила тези части извън полезрението на регулаторите и е фалшифицирала записите, за да не бъдат открити от Федералната авиационна администрация. Много от тези части са били изгубени в процеса на работа, което поражда опасения относно монтирането им в самолетите, предаде "Си Ен Ен", цитирана от БГНЕС.
Boeing потвърди, че е получил доклада и разглежда твърденията. Главният изпълнителен директор Дейв Калхун, който е изправен пред първото си изслушване в Конгреса, признава културни проблеми в Boeing, но отрича да е отмъщавал на служителите, които са повдигали въпроси за безопасността.
Сенатор Ричард Блументал разкритикува структурата на Boeing, обвинявайки го, че дава предимство на печалбите пред безопасността и отмъщава на лицата, подаващи сигнали за нередности. Изслушването в подкомисията е озаглавено "Нарушената култура на безопасност на Boeing", като се изтъкват дългогодишните проблеми в компанията. Блументал цитира многобройни разкази на информатори, включително този на Мохоук, в които се описва как Boeing е укривал несъответстващи на изискванията части и е оказвал натиск върху служителите да мълчат.
Въпреки изявленията на Boeing за ангажираност с безопасността и недопускане на репресии, културата и практиките на компанията са поставени под въпрос. Инцидентът през януари, при който се откъсна вратата на самолет 737 Max на Alaska Air, засили проверката, като в момента текат федерални разследвания и изслушвания в Конгреса. FAA задължи Boeing да подобри безопасността, което се отрази на производството и дейността на авиокомпаниите.
Подготвените показания на Калхун включват извинения за минали провали в областта на безопасността и признаване на културните проблеми на компанията. Той е изправен и пред потенциална наказателна отговорност, произтичаща от предишни проблеми с безопасността и инцидента от януари.
Малко вероятно е изслушването да доведе до значителни незабавни промени в Boeing, въпреки че подчертава необходимостта от културни и процедурни промени, за да се гарантира безопасността и отчетността.
Водещи
-
Президентът Радев: 3 март не е само дата, а олицетворение на съкровения идеал на поколения българи
Цялата реч на Румен Радев по време на тържествената заря-проверка по случай Националния...
03.03 | 19:26
-
Скиори и сноубордисти в носии и със знамена се спуснаха по пистите в Пампорово
Гайдари и тъпанджии съпроводиха голямото шествие
03.03 | 18:00
Най-четени
-
Ужасът от COVID-19 възкръсва
Новият китайски вирус връща маските, удря най-вече децата
03.03 | 14:00
-
Честването на 3 Март в София: Програма
03.03 | 10:00
-
Politico: Унгария отхвърли проекта на ЕС за гаранции за сигурност на Киев
Според The New York Times, Тръмп възнамерява да обсъди с официални лица възможни мерки срещу...
03.03 | 15:00