Американските тютюневи компании ще плащат за заблуждаващите си реклами 28.11 | 10:23

Вече има изисквания за текстовете в рекламите, обясняващи вредата от пушенето

От Елена Кирилова

Големите тютюневи компании ще трябва да заплащат за заблуждаващите реклами относно пушенето, които излъчват, постанови Федералният съд в американския щат Колумбия, съобщава Reuters.

Предстои да бъде обявено колко ще струват на компаниите подобни реклами и в кои медии ще могат да бъдат пускани.

Съдът е приел няколко формулировки, които да бъдат използвани при обяснението на вредата от тютюнопушенето, които самите компании могат да представят в своите реклами.

В новата декларация е включен текст, който гласи: "Пушенето убива средно по 1200 американци всеки ден”.

Новите правила бяха добре приети от здравните застъпници, които от години чакат да има развитие по случая с рекламите на цигари.

"Изискванията към тютюневите компании най-накрая ще кажат истината, а това е само малка цена за опустошителните последици от вредата им”, заяви Матю Майерс, президент на кампанията "Деца без тютюнев дим”.

Водещи

Най-четени