Без билетчета в градския транспорт на Люксембург от днес 29.02 | 16:18
Малката държава стана първата в света с такава услуга

От днес Люксембург е първата държава в света, която предлага безплатен обществен транспорт, тъй като малката и богата държава от ЕС се опитва да помогне на по-малко заможните работници и да намали пътния трафик.
Някои градове на други места вече са предприели подобни, частични мерки. Но транспортното министерство заяви, че за първи път такова решение обхваща цяла страна, съобщи АФП, предаде БГНЕС.
Безплатният транспорт, обозначен като "важна социална мярка”, засяга приблизително 40 процента от домакинствата и се смята, че ще спести на всяко по около 100 евро годишно.
Не всички пътници бяха наясно с промяната, която беше въведена един ден предсрочно.
"Безплатно ли е? Не знаех”, каза жена на около 50 години, която даде първото си име като Доминик, докато чакаше на главната гара на Люксембург.
Транспортните работници бяха загрижени за това какво влияние ще има мярката върху сигурността на тяхната работа.
"Все още не знаем” какво ще се случи с техните позиции, каза един продавач на билети в гарата, който отказа да даде името си.”Всички служители на обществения транспорт са притеснени. Все още не е ясно.”
Мярката е част от план, предназначен за намаляване на задръстванията.
Частните автомобили са най-използваното транспортно средство във Великото херцогство, с което се извършват 47 процента от бизнес пътуванията и 71 процента от транспорта с развлекателна цел.
С над 200 000 души, живеещи в съседни Франция, Германия и Белгия, които работят в Люксембург и повечето от тях придвижващи се с кола, се стига до големи задръствания в пиковите часове.
Населението на малката страна е едва 610 000 и тези трансгранични работници представляват половината от общия брой на заетите.
Столицата на Люксембург е инвестирала в мрежата си за обществен транспорт, по-специално чрез изграждане на трамвайна мрежа, но пътуващите с автобуси се оплакват, че все още нещата не са уредени както трябва. Ще минат няколко години преди мрежовите връзки например към северното летище.
"Има огромно забавяне в развитието на обществения транспорт", каза Бланш Вебер, ръководител на Люксембургското екологично движение, призоваващо за по-добри връзки по екологични съображения.
"Систематичните и непрекъснати инвестиции са задължително условие за насърчаване на привлекателността на обществения транспорт", призна транспортният министър Франсоа Бош.
Продажбите на билети във вътрешната мрежа – които струваха две евро на пътуване – по-рано покриваха само осем процента от разходите за експлоатация на транспортната система от 500 милиона евро. Този недостиг вече ще бъде посрещнат от хазната.
Водещи
-
България към РСМ: Консенсусът в ЕС е непроменим, време е за изпълнение на ангажиментите
България изразява нарастваща загриженост относно продължаващото неизпълнение от страна на...
02.09 | 17:59
-
Инцидентът с трамвай: Щетите са за 50 000 лв., ще санкционират ватмана
По думите му не е редно ватманът да слиза да си купува кафе, но това е честа практика.
02.09 | 17:40
-
Реджеп Ердоган: Путин и Зеленски все още не са готови за лидерска среща
Загриженост за ситуацията в Газа
02.09 | 17:20
-
Здравните власти в Румъния регистрират съществено нарастване на случаите на COVID-19
Националният институт за обществено здраве съобщи, че през седмицата 18-24 август са били...
02.09 | 16:45
Най-четени
-
Южнокорейският рапър и певец Psy е арестуван
47-годишният музикант поднесе извинение след ареста си по подозрение в незаконно придобиване...
02.09 | 10:30
-
Терзиев: Ще изискам спешни мерки за гарантиране на безопасността на градския транспорт
"Гражданите трябва да се движат спокойно и с доверие, че системата работи за тяхната...
02.09 | 11:15
-
НОИ превежда майчински и болнични
Ще бъдат захранени и сметките на хората с временна нетрудоспособност /в болнични/
02.09 | 11:59
-
Министър Вълчев предлага учебният ден да започва по-късно
Предизвикателства с двусменното обучение
02.09 | 14:00