Бивш пилот: Отломките на египетския самолет свидетелстват за голям взрив 22.05 | 19:20
По всяка вероятност бомба е поставена на борда от терорист, внедрен като работник на парижкото летище, казва експертът

Състоянието на намерените отломки от разбилия се в Средиземно море в четвъртък египетски самолет говорят, че на борда му е имало голям взрив. Това отбелязва експертът и бивш пилот от ВВС на Египет ген. Ихаб Мурси. Той пояснява, че прави изводите си на база на вида, в който са извадените от морето парчета от самолета, багажа на пътниците и части от салона. А всички те са разкъсани на парчета, което говори за взрив.
"Ако взривът е бил във въздуха, то цели детайли няма да останат. Засега всичко, което намираме, са малки фрагменти. Даже спасителните жилетки са на парчета, както и килима на пътеката на пътническия салон. Всичко това може да означава, че на борда е имало мощен взрив”, казва ген. Мурси.
Според него не е изключено на парижкото летище да са били внедрени като работници терористи. Които, познавайки добре нещата там, да могат да заобиколят системите за сигурност, ако получат такава заповед. "Това е напълно възможно. Във Франция има екстремисти от различни националности. Възможно е някои от тях да работят на летищата от много години. И да получават задачи и заповеди от т.нар. спящи клетки”, казва експертът, цитиран от ТАСС.
Генералът отбелязва, че по всяка вероятност, ако на борда е бил осъществен терористичен акт и самолетът е бил взривен, това не е дело на атентатор-самоубиец. От една страна такъв човек би трябвало да активира бомбата, когато самолетът вече кацне в Кайро. "В такъв случай ефектът щеше да бъде много по-голям”, казва той. Според ген. Мурси далеч по-вероятно е бомба да е била заложена от служител на летището, който е имал достъп до самолета.
Експертът подкрепя тезата си и по метода на изключването. Той отбелязва, че самолетните катастрофи се случват поради 4 причини. Първата е заради лоши метеорологични условия. Но са налице доказателства от страна на пилота и на метеорологичните станции, че такива не е имало. Вторият вариант е възникнал технически проблем, най-тежкият от които е огън в двигателя. При това положение обаче пилотът може да го изключи и да продължи полета с другия. Паралелно с това той информира диспечерите, а това също не се е случило на полен MS804. Третият вариант е пилотска грешка. Но тя се случва най-вече при опит за кацане. А тук до последния момент самолетът е летял на 11-12 хил. метра височина и до последно не е имало снишаване. "И четвъртият вариант е несанкционирана човешка намеса, злоумишлено действие или с прости думи терористичен акт”, казва Мурси.
Според египетския генерал от съществено значение за разследването е намирането на черните кутии. В противен случай разследването ще трае изключително дълго време.
Водещи
-
Волгин: Има ли мирна инициатива, дошла от Урсула?
Не е неоснователен страхът от въвличането на български военни във войната в Украйна, смята...
22.02 | 17:20
-
Ранени полицаи и арести на протеста на „Възраждане”
Членове и симпатизанти на партията излязоха на демонстрация в защита на българския лев
22.02 | 17:00
-
Бургас е заплашен от воден режим
Язовир Камчия е с най-ниския си обем от 2005 г. насам
22.02 | 16:20
-
Политически престрелки заради спряната реконструкция на “Опълченска" в София
Общински съветници от ГЕРБ-СДС се събраха там сутринта и поискаха обяснение от кмета Васил...
22.02 | 16:00
Най-четени
-
Пет протеста в София днес
22.02 | 10:20
-
"Възраждане" на протест срещу еврото пред БНБ (ВИДЕО)
Няколко хиляди души са се събрали в центъра на София
22.02 | 13:03
-
Йовчев: Ако НАТО бъде въвлечен във война, не можем да се колебаем дали да вземем участие в нея, или не
Декларацията за български войници в Украйна е била абсолютно излишна, защото никой нищо не е...
22.02 | 12:00