Германското правителство помагало в злоупотребите на Volkswagen? 24.09 | 15:00

Алиансът на автомобилните производители, базиран във Вашингтон, беше обвинен в скриването на данни

От Беатрис Николoва

Германското правителство знаело за екоизмамата на Volkswagen, но не е реагирало, пише The Telegraph.

"Федералното правителство знае за устройствата за системите за пречистване", признал още през юли транспортният министър Александър Добринт.

Припомняме ви, че преди няколко дни американската Агенция за опазване на околната среда разкри, че в автомобили Volkswagen и Audi, произведени между 2009 и 2015 г., е бил инсталиран софтуер, който прикрива истинските нива на емисиите на азотните оксиди. Приблизително общо 11 млн. коли по света имат такъв софтуер.

"Правителството ни каза през юли, че знае за този софтуер, който е бил използван в САЩ. Ясно е, че са знаели за широката му употреба", заяви зам.-председателят на Зелените в Германия Оливер Крисчер.

По негови думи в отговор от юли на транспортния министър на въпрос на Зелените действително не се споменава Volkswagen, но въпросът на депутатите намеква за концерна.

Транспортният министър веднага отрече обвиненията на Зелените, като ги нарече "неверни и непочтени".

В същото време The Guardian съобщи, че правителствата на Великобритания, Франция и Германия са лобирали пред ЕК за оставяне на вратичка при тестовете на автомобили, които ще увеличат действителните емисии на въглероден диоксид с 14% над представените. Британската медия допълва, че твърденията са на базата на документи, с които разполага.

До 2021 г. всички автомобили в ЕС трябва да отговарят на изискването за 95 грама въглероден диоксид на километър, което означава, че точното измерване на вредните емисии ще е от решаващо значение.

Вратичката в закона обаче не само увеличава количеството вредни емисии до 110 грама въглероден диоксид на километър, но увеличава и сметките за гориво на шофьорите с 140 евро на година.

1572084

Освен това Алиансът на автомобилните производители, базиран във Вашингтон, беше обвинен в скриването на данни, доказващи, че американските автомобили са по-малко безопасни от европейските, за да не се пречи на Трансатлантическото търговско споразумение (TTIP).

Алиансът е изготвил доклад, който обаче е бил оттеглен, въпреки че според проучването откритите факти могат да застрашат човешки животи, както в САЩ, така и в ЕС, ако одобрени в Щатите автомобили се продават в Европа и обратно.

Вчера главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн подаде оставка заради.

 

 

Водещи

Най-четени