За 3 месеца: 1 милион души, които всеки ден цъкат във Фейса, са се отказали от платформата 04.02 | 14:00

Основателят и ръководител на "Мета" Марк Зукърбърг спомена като причина приложения като "ТикТок", които се разрастват много бързо

От iNews.bg

Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), отчете спад на чистата си печалба за четвъртото тримесечие и стагнация в броя на потребителите на платформите си в края на годината, предаде Франс прес. Към 31 декември потребителите на някоя от четирите й услуги - "Фейсбук", "Инстаграм" (Instagram,), "Месинджър" (Messenger ) и "УотсАп" (WhatsApp) - които са влизали най-малко веднъж дневно в мрежата, са били 2,8 милиарда, а тези, които са влизали най-малко веднъж месечно - 3,6 милиарда.

Тези числа показват лек растеж за една година, но са почти същите като през третото тримесечие.

Социалната мрежа "Фейсбук" е изгубила около 1 милион активни всекидневни потребители за три месеца до общо 1,929 милиарда към края на декември. Финансовият директор на групата Уейн Уайнър обясни този резултат с неблагоприятна база спрямо предходните месеци, когато възобновяването на пандемията от Ковид-19 в Азия е ускорило регистрациите. Освен това по думите му конкурентните платформи изглежда също забавят растежа на компанията, особено сред младежката аудитория.

Основателят и ръководител на "Мета" Марк Зукърбърг спомена конкретно приложения като "ТикТок" (TikTok), които се разрастват много бързо.

Ръководителите на "Мета" многократно са се оплаквали от конкуренцията на "ТикТок" и други мрежи, като в същото време са изправени пред множество разследвания и жалби за злоупотреба с доминиращо положение на пазара.

Оборотът на "Мета" за последното тримесечие е бил 33,67 милиарда долара, колкото очакваха анализаторите, но чистата печалба е едва 10,3 милиарда долара или с 8 процента по-малко от миналата година. Акциите на групата поевтиняха с над 22 процента в електронната сесия след закриването на търговете на Нюйоркската фондова борса вчера.

Това са първите резултати на "Мета", след като тя обяви промяна на името си в края на октомври. Тогава Марк Зукърбърг съобщи, че иска да се съсредоточи към метавселената, смятана в Силициевата долина за бъдещето на интернет - паралелна вселена, в която публиката ще използва очила за добавена или виртуална реалност, за да общува, да работи или да се забавлява. Изграждането й засега се изразява в инвестиции за десетки милиарди долари в подразделението на "Фейсбук" "Риалити лабс" (Reality Labs).

Вчера ръководителят на "Инстаграм" Адам Мосери съобщи, че потребителите вече могат да създават свой аватар, който да им служи като самоличност в метавселената. 

Водещи

Най-четени