Зад волана в България е най-опасно в ЕС! В Осло за 1 година има само 1 загинал 05.01 | 14:15
За да постигне това, Норвегия намалява ограничението за скоростта по пътищата си и насърчава закупуването на големи и здрави коли, с висока оценка при краш тестовете. В столицата Осло също бе въведено ограничение на движението на автомобили в центъра, а велоалеите бяха преработени така, че да са възможно най-безопасни за велосипедистите.

Само един човек е загинал по пътищата на столицата на Норвегия, Осло, през изминалата 2019 година.
На този фон статистиката за България е трагична - за първите 7 месеца на 2019 година в столицата са загинали 41 души, в Пловдив - 34, а във Варна - 29. Общо на територията на страната за същия период са станали 3564 катастрофи с 318 загинали и 4505 ранени.
Въпреки добрите новини от Норвегия, извън Осло повече хора са убити на пътя - 110 души, в сравнение с 2018 г., когато загиват 108 души.
Според местните медии 2017 г. е втората най-безопасна година, когато трима души са убити при пътни инциденти в Осло. През последните 50 години столицата на Норвегия отчита драстичен спад на катастрофите по пътищата си. През 1975 г. загиналите са 41 души.
Също така през 2017 година Норвегия отбелязва и най-ниският брой хора, загинали на пътя в Европа - 20 смъртни случая на 1 милион души.
За сравнение - в Лондон само до началото на декември 2019 г. в пътни инциденти са си отишли 126 души.
През 2018 година техният брой е бил 22. Въпреки това Великобритания се счита за една от най-безопасните страни за шофиране в Европа, тъй като има по-малко от 30 смъртни случая на 1 милион жители.
Според Independent най-опасните държави в ЕС остават България и Румъния, които имат средно повече от 90 смъртни случая на 1 милион души.
Успехът на Норвегия е в следствие на план Vision Zero, който страната въвежда през 2002 година. Той се грижи за транспортната система в страната и нейната сигурност, за да няма загинали или тежко ранени при пътни инциденти.
За да постигне това, Норвегия намалява ограничението за скоростта по пътищата си и насърчава закупуването на големи и здрави коли, с висока оценка при краш тестовете. В столицата Осло също бе въведено ограничение на движението на автомобили в центъра, а велоалеите бяха преработени така, че да са възможно най-безопасни за велосипедистите.
Очаква се Vision Zero да бъде приета от всички държави членки на ЕС, пише още "Лупа.бг".
Водещи
-
Надежда Бобчева: Призовките от Прокуратурата изглеждат като форма на натиск към общинската администрация
"Поръчката за боклука беше забавена над законовия срок от АОП"
09.10 | 14:30
-
ЕП отхвърли вота на недоверие срещу фон дер Лайен
За отхвърлянето на вота дадоха гласа си 378 евродепутати, 179 гласуваха "за", а 37 с...
09.10 | 14:30
-
Welt: Ракети "Фламинго" са използвани за атака срещу база на ФСБ в Крим
Журналистите смятат, че ракетите "Фламинго“ и други далекобойни оръжия на Украйна могат да...
09.10 | 14:20
-
ИТН иска затвор за разпространяване на информация за личния живот без разрешение
Текстът е предвиден за разпространяване чрез "медии и други средства за масова информация"
09.10 | 14:10
Най-четени
-
Нивата на река Белица достигнаха критични стойности
След вливането на Белица в Янтра нивото на реката е 4,18 м в кв. Чолаковци при критична...
09.10 | 10:30
-
Кметът Благомир Коцев с ново писмо от ареста
Бъдете обединени. Борете се за свободата си, а аз ще се боря за своята!"
09.10 | 11:15
-
Десетки наводнени автомобили и евакуирани граждани в Русе след пороя
Драматична евакуация на "Свободна зона"
09.10 | 12:30
-
Мика Зайкова: Хора са принудени да взимат минимална заплата и да получават нещо под масата
Максималната пенсия трябва да се увеличава постепенно, за да не се изчерпи този ресурс
09.10 | 12:15