Зад волана в България е най-опасно в ЕС! В Осло за 1 година има само 1 загинал 05.01 | 14:15

За да постигне това, Норвегия намалява ограничението за скоростта по пътищата си и насърчава закупуването на големи и здрави коли, с висока оценка при краш тестовете. В столицата Осло също бе въведено ограничение на движението на автомобили в центъра, а велоалеите бяха преработени така, че да са възможно най-безопасни за велосипедистите.

От iNews.bg

Само един човек е загинал по пътищата на столицата на Норвегия, Осло, през изминалата 2019 година.

На този фон статистиката за България е трагична - за първите 7 месеца на 2019 година в столицата са загинали 41 души, в Пловдив - 34, а във Варна - 29. Общо на територията на страната за същия период са станали 3564 катастрофи с 318 загинали и 4505 ранени.

Въпреки добрите новини от Норвегия, извън Осло повече хора са убити на пътя - 110 души, в сравнение с 2018 г., когато загиват 108 души.

Според местните медии 2017 г. е втората най-безопасна година, когато трима души са убити при пътни инциденти в Осло. През последните 50 години столицата на Норвегия отчита драстичен спад на катастрофите по пътищата си. През 1975 г. загиналите са 41 души.

Също така през 2017 година Норвегия отбелязва и най-ниският брой хора, загинали на пътя в Европа - 20 смъртни случая на 1 милион души.

За сравнение - в Лондон само до началото на декември 2019 г. в пътни инциденти са си отишли 126 души.

През 2018 година техният брой е бил 22. Въпреки това Великобритания се счита за една от най-безопасните страни за шофиране в Европа, тъй като има по-малко от 30 смъртни случая на 1 милион жители.

Според Independent най-опасните държави в ЕС остават България и Румъния, които имат средно повече от 90 смъртни случая на 1 милион души.

Успехът на Норвегия е в следствие на план Vision Zero, който страната въвежда през 2002 година. Той се грижи за транспортната система в страната и нейната сигурност, за да няма загинали или тежко ранени при пътни инциденти.

За да постигне това, Норвегия намалява ограничението за скоростта по пътищата си и насърчава закупуването на големи и здрави коли, с висока оценка при краш тестовете. В столицата Осло също бе въведено ограничение на движението на автомобили в центъра, а велоалеите бяха преработени така, че да са възможно най-безопасни за велосипедистите.

Очаква се Vision Zero да бъде приета от всички държави членки на ЕС, пише още "Лупа.бг".

Водещи

Най-четени