Задава ли се краят на фалшивите китайски стоки? 20.10 | 09:47

Идеята на Пекин е да внуши на света именно това послание

От Нели Минчева

Китай започна мащабна кампания за борба с фалшифицирането на патентовани стоки и известни световни марки. Целта на страната е да подобри имиджа си в чужбина, тъй като в момента немалко потребители свързват китайските продукти или с лошо качество, или с фалшификати, или и с двете.

Взиманите досега мерки в тази посока се оценяват от Пекин като недостатъчни, съобщава АФП. Властите посочват, че след проведено съвещание на високо ниво е взето решение за „стартирането на специална кампания за противодействие на нарушенията на авторските права и производството и търговията с подправени стоки“.

Планираната шестмесечна кампания ще бъде започната в края на октомври. Основен неин фокус ще са секторите на издателските услуги, културата, развлеченията, високите технологии и земеделието, уточняват китайските управници.

Те подчертават, че нарушаването на интелектуалната собственост „противоречи на нормалния ход на пазара и може да засегне образа на Китай по света“. В момента страната е световен шампион по подправяне на различни продукти.

Най-четени