И западните медии оплюха политизирането на „Евровизия” 15.05 | 12:53

Кой решава изходът от конкурса, щом вотът на журито се различава толкова много от този на зрителите, се питат в Германия и Великобритания

От iNews.bg

Реакциите на резултатите от приключилия тази нощ конкурс "Евровизия” и победата на песента на украинката Джамала "1944” стават все по-остри. Мненията от целия свят са единодушни и всички са насочени срещу политизацията на конкурса. От доста време насам те обединяват около една теза както хората в Русия, така и тези на Запад, което се случва изключително рядко през последните години. Всички са на мнение, че песента, която беше призната за №1 на "Евровизия” не е трябвало да победи, че е политизирана и според правилата на конкурса изобщо не е трябвало да бъде допускана до участие.

"Въпреки че украинската изпълнителка е била категорична, че пее единствено за лични преживявания, политическият заряд на песента е очевиден. Въпреки това обаче на всички призиви Джамала да бъде дисквалифицирана не бе обърнато внимание, тъй като текстът не съдържа преки отправки към текущи събития”, пише The New York Times.

Мнението на американските журналисти споделят и колегите им в Германия. "Удивително е, че на конкурса победи песен, която по принцип не би трябвало да бъде допусната до участие. Очевидно е, че Украйне е целяла да нанесе удар на Русия с помощта на споменаването на Крим. Резултатът от този опит обаче остава под съмнение”, пише германският Die Welt. Изданието допълва и че песента на руския изпълнител Сергей Лазарев е събрало най-много точки от гласовете на зрителите.

Във Великобритания също гледат скептично на резултатите от "Евровизия”. "Реакцията на победата на Джамала е твърде нееднозначна. Въпреки че зрителите отбелязват добрите вокални възможности на певицата и впечатляващите визуални ефекти на изпълнението, много от тях са сигурни, че тя печели конкурса единствено заради политическия подтекст, а не заради музикалните си способности”, коментира ВВС.

Паралелно с това в западните медии коментират остро и новите правила на конкурса, при които се отчита и мнението на международното жури, от чиито гласове зависят 50% от крайните резултати на "Евровизия”. Според масовото мнение принципите, според които членовете на комисиите взимат своите решение, остават "зад кадър”. Нападките са срещу това, че нововъведенията, които трябваше да допринесат за оживление в процедурата по избор на победителите, която през последните години стана до голяма степен предсказуема, реално нарушават принципите на провеждането на конкурса и внасят съмнение в крайните резултати, пише "РИА Новости”.

"Ако решението на журито толкова сериозно се различава от мнението на зрителите, то в крайна сметка кой реално определя най-добрата песен на "Евровизия”?”, пита британският The Telegraph. На същия въпрос акцентира и германското издание Deutsche Wirtschafts Nachtichten. "Разминаването между мненията на публиката и съдиите се набива твърде много на очи. Ако победителят в конкурса, както и на предишните му издания, беше определян от публиката, то това щеше да бъде Русия. Журито обаче е на друго мнение и оцени песента на Сергей Лазарев значително по-ниско и то по никому неизвестни причини”, пише изданието.

Водещи

Най-четени