Китайска компания ще направи гръцко пристанище най-голямото в Европа 13.11 | 12:00
До 900 млн. евро може да нарасне инвестицията в новия терминал на Пирея

Китайският морски гигант Cosco е на път да започне диалог с гръцкото правителство относно условията, които ще позволят на неговия инвестиционен генерален план за пристанище Пирея да се разшири от одобрените понастоящем 600 милиона до пълната му сума от 900 милиона евро със строителството на нов, четвърти контейнерен терминал, според последните разговори между гръцките и китайските държавни лидери, предаде БГНЕС.
Срещите на премиера Кириакос Мицотакис и китайския президент Си Дзипин в Шанхай миналата седмица и в Атина в понеделник също показаха, че всички лицензирани проекти в генералния план на Cosco ще започнат незабавно, като се започне с разширяването на круизния терминал и изграждането на новия пътнически терминал, чийто процес на концесия и схема за финансиране вече са завършени.
От срещите стана ясно, че Пекин и Атина гледат в една посока, за да направят Пирея най-голямото пристанище в Европа. След като китайският премиер каза пред Катимерини, че пристанището на Пирея е "главата на дракона", той и Мицотакис посетиха инсталациите на Cosco заедно в Пирея в понеделник.
Няколко часа по-рано в Атина министърът на корабоплаването Янис Плакиотакис и председателят на Коско Сю Лиронг подписаха споразумение, което подчертава волята на двете страни за преодоляване на всякакви препятствия, така че генералният план на Коско в Пирея да бъде изпълнен, тъй като това е основен приоритет за китайската страна.
В същото време заместник-председателят на Европейската инвестиционна банка, Андрю Макдауъл, директорът на дъщерното дружество на Cosco Piraeus Port Authority, Танасис Лиагос и председателят на Китайската банка за износ-внос, Xu Xiaolian, подписаха друго споразумение по отношение на финансирането от инвестиционен план на Cosco, който в началото възлиза на 100 милиона евро плюс още 40 милиона на по-късен етап.
Седмица по-рано Мицотакис започна дискусията в Шанхай относно компенсационните мерки на Cosco за местното население в Пирея и другите общини до пристанището, за да елиминира протести и да гарантира, че с инвестирането на четвъртия контейнер за 300 милиона евро терминалът ще се радва на широко одобрение. Четвъртият терминал трябва да повиши капацитета на пристанище Пирея от 7 милиона контейнери, обработвани годишно, предвидени за 2021 г., до 10 милиона.
Водещи
-
Каква програма предлага МОН на учениците през лятната ваканция
Кой контролира дейността на частните детски градини
24.06 | 18:00
-
Търсенето на имоти от висок клас продължава да нараства
Повечето купувачи търсят дом, подходящ за тяхното семейство.
24.06 | 16:59
-
Bloomberg: Война между Путин и НАТО ще струва над 1,5 трилиона долара
Стратегическото значение на Балтийските държави
24.06 | 16:45
-
Русия продължава с ударите: Жертви и разрушения в няколко области
В граничещия с Русия регион дрон е причинил смъртта на трима цивилни - осемгодишно дете, мъж и...
24.06 | 15:59
Най-четени
-
Терзиев: Има прекалено много коли в София, няма как лесно да се реши проблемът с трафика и с паркирането
Нека да гледаме всички елементи на услугата на градския транспорт за години напред и да дадем...
24.06 | 11:15
-
Синдикатите се противопоставят на частните железопътни превозвачи
Бизнесът вижда възможност за подобрение
24.06 | 11:45
-
Пети ден продължава акцията по издирване голямата дива котка в "Шуменското плато"
Призовават се хората, които забележат опасното животно да сигнализират на телефон 112 - без да...
24.06 | 10:30
-
Гергана Паси: Иран наистина е държавата без никакви приятели в света
Иран като заплаха за региона
24.06 | 12:59