Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи
Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
5 месеца след смъртта на Ферарио: Разкриха с каква скорост е карал обвиняемият
Защитата на Начо Пантелеев загатна, че има вероятност той да признае вина и съдебното...
20.04 | 14:00
-
Цветелина Грахич скочи на Слави
Ай сиктир, той ще казва Исляма къв бил, коментира бившата певица от Ку-ку бенд
20.04 | 13:40
-
Димитър Главчев предложил себе си за външен министър
Няма да има смяна на външен министър, категоричен е служебният премиер
20.04 | 13:20
-
Калин Стоянов: Тенев също е бил редовен гост на вечеринките на Рашков
Вътрешният министър отвърна на ексшефа на КАТ чрез публикация във Фейсбук
20.04 | 13:00
Най-четени
-
11 пострадали в катастрофа в Турция с автобус с бг регистрация
Двама от пострадалите са в тежко състояние
20.04 | 08:51
-
Ядреното гориво от САЩ пристига в АЕЦ "Козлодуй"
То е доставено от "Уестингхаус" и е предназначено за 5-ти блок на централата
20.04 | 11:01
-
Жълт код за обилни валежи и силен вятър в 7 области
Ветровете ще се усилят в следобедните часове от североизток, по-късно север, вечерта от...
20.04 | 09:15