Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи

Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
Прокуратурата повдигна обвинение на 18-годишния младеж, блъснал петима в Слънчев бряг
Инцидентът се случи на 14 август около 14:00 часа на алея между хотелите "Олимп" и "Мелия" в...
15.08 | 18:00
-
През нощта облачността ще намалява и над по-голямата част от страната ще е предимно ясно
Максималните температури ще бъдат между 30° и 35°, за София - около 30°.
15.08 | 17:40
-
Доналд Тръмп е на път за Аляска
„High Stakes!!!“ написа Тръмп в Truth Social, малко преди да напусне Белия дом.
15.08 | 17:20
-
Васил Терзиев подготвя доклад за закупуване на още 20 нови камери, след като тази нощ шофьор заби автомобила си в автобус
"Тежка катастрофа от тази сутрин отне човешки живот и рани хора. Искрени съболезнования за...
15.08 | 16:59
Най-четени
-
Средната месечна заплата в България продължава да расте
Къде са най-високите и най-ниските възнаграждения
15.08 | 10:45
-
Кой е шофьорът, влетял с кола в автобус
Загиналият е бил единственият пътник в автобуса - сирийски гражданин
15.08 | 11:30
-
Мартин Елвиса помага в търсенето на новия "Ерген" на България
Кастингът отдавна е отворен и вече има доста мераклии, които искат да влязат в ролята.
15.08 | 14:00
-
Шофьорът, врязъл се в автобус в София, бил глобен часове преди катастрофата
Припомняме, тежката катастрофа стана рано тази сутрин в София, на кръстовището на столичните...
15.08 | 14:30