Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи
Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
Кремъл каза, че изстрелването на хиперзвукова ракета срещу Украйна е било предупреждение към Запада 2
Какво каза Украйна?
22.11 | 18:00
-
Ружа Игнатова се крие в Кейптаун?
Понастоящем САЩ предлагат награда в размер до 5 млн. долара за информация, която да доведе до...
22.11 | 17:40
-
Много градове у нас вече обявиха трети януари за неучебен ден
Ето в кои общини няма да се учи на 3 януари:
22.11 | 17:20
-
Радостин Василев: ДБ и БСП са причина и днес да няма избран председател на НС
Критики към политическите формации
22.11 | 16:59
Най-четени
-
Борисов: Всички искате да ни натресете цялата отговорност, но без да участваме – тая игра не ми харесва!
По време на изказването си Борисов се обърна към групата на ПП-ДБ, упреквайки ги, че още не са...
22.11 | 12:45
-
Петков: Призовавам ГЕРБ да оттеглят своя кандидат за председател на НС
По думите му да правят едно и също и да очакват различни резултати е „дефиниция за лудост“.
22.11 | 09:45
-
Червен код за ураганен вятър над 100 км/ч
През деня ще е топло, но късно след обяд се очакват валежи и застудяване, ще има условия и за...
22.11 | 07:58
-
Годината на Сатурн, от която излизаме, е по-свирепа от тази на Марс, която е през 2025-а
2025-а ще е без нападения, без побоища и без толкова много разводи, предрече астрологът
22.11 | 11:30