Литиево-йонните батерии предизвикват пожари в самолетите 23.08 | 16:20
Има по два пожара на седмица – или в самолети, или на летища, казват от организацията за безопасност UL Standards and Engagement

Литиево-йонните батерии в телефоните, лаптопите и дори вейповете нерядко предизвикват пожари в самолетите, съобщава Си Ен Ен, цитирана от бТВ.
Полет 1334 на Delta Air Lines е летял от Атланта до Форт Лодърдейл миналия месец, когато от раница започнали да се изливат дим и пламъци. Пилотите обявили извънредно положение и се пренасочили към Форт Майърс, където са 191 пътници на борда са били евакуирани.
Пожарът е тръгнал от литиево-йонна батерия в ръчния багаж на пътник.
В Техническия център за напреднала аерокосмическа индустрия към Федералната авиационна асоциация в Атлантик Сити, Ню Джърси, инженери по пожарна безопасност изследват и демонстрират колко опасно може да бъде това.
"Литиевите батерии могат да изпаднат в така нареченото термично претоварване. Изведнъж ще започне късо съединение. Ще се затопля все повече и повече, докато самата структура на батерията не се повреди. В този момент тя може да изхвърли разтопен електролит, пламъци, дим и токсичен газ", обяснява мениджърът на отдела за пожарна безопасност Робърт Окс.
Проблемите не са нови, но в самолетите се носят повече батерии от всякога. Организацията за безопасност UL Standards and Engagement съобщава, че днес средностатистически пътник лети с четири устройства, захранвани от литиево-йонни батерии.
"Инцидентите с пожари са рядкост, но се увеличават. Виждаме по два на седмица – или в самолети, или на летища", каза пред CNN Джеф Марутиан, президент и главен изпълнителен директор на организацията.
Федералната администрация по гражданска авиация (FAA) по принцип разрешава на носенето на лични електронни устройства с литиево-йонни батерии в регистриран и ръчен багаж.
Последните данни обаче показват, че външните батерии са основната причина за инциденти и в резултат на това FAA е въвела нова забрана – да се носят такива устройства в регистрирания багаж, където е по-трудно да се изгаси пожар.
През януари тази година Airbus A321 се запали летище в Южна Корея. Разследването продължава, но се смята, че причината е батерия, съхранявана в багажник над главата. 27 души бяха ранени, трима от които сериозно.
В резултат на това Южна Корея създаде правила, забраняващи съхранението на преносими батерии в багажниците над главите на превозното средство. Има забрана и за устройства за зареждане на борда.
Водещи
-
Стомашно-чревните вируси атакуват в края на лятото
Епидемиологът д-р Христиана Бацелова предупреждава за активизиране на инфекциите и...
26.08 | 17:59
-
Социалното министерство предлага 1213 лв. минимална заплата от 1 януари 2026 г.
От 1 януари 2026 г. минималната почасова работна заплата ще бъде 7,31 лв. (3,74 евро).
26.08 | 17:39
-
До края на следващата седмица ще са ясни резултатите от назначените експертизи, които да докажат причината за смъртта на 21-годишната родилка
Младата жена почина на 23 август след раждането на второто си дете, нейни роднини атакуваха...
26.08 | 17:20
Най-четени
-
Напрежение в Русе след смъртта на родилка
С викове „убийци“ протестиращи нахлуха в АГ-комплекса на болницата
26.08 | 11:14
-
Ще има втори вход/изход на кв. „Сарафово“ в Бургас
Затова и Димитър Николов поиска от съветниците да дадат разрешение за изготвянето на нов...
26.08 | 11:45
-
20-годишен младеж от село Сушица заля с бензин и подпали родителите и сестра си след семеен скандал.
Тежки изгаряния
26.08 | 09:30