Литиево-йонните батерии предизвикват пожари в самолетите 23.08 | 16:20
Има по два пожара на седмица – или в самолети, или на летища, казват от организацията за безопасност UL Standards and Engagement
 
    
            
            
            
            Литиево-йонните батерии в телефоните, лаптопите и дори вейповете нерядко предизвикват пожари в самолетите, съобщава Си Ен Ен, цитирана от бТВ.
Полет 1334 на Delta Air Lines е летял от Атланта до Форт Лодърдейл миналия месец, когато от раница започнали да се изливат дим и пламъци. Пилотите обявили извънредно положение и се пренасочили към Форт Майърс, където са 191 пътници на борда са били евакуирани.
Пожарът е тръгнал от литиево-йонна батерия в ръчния багаж на пътник.
В Техническия център за напреднала аерокосмическа индустрия към Федералната авиационна асоциация в Атлантик Сити, Ню Джърси, инженери по пожарна безопасност изследват и демонстрират колко опасно може да бъде това.
"Литиевите батерии могат да изпаднат в така нареченото термично претоварване. Изведнъж ще започне късо съединение. Ще се затопля все повече и повече, докато самата структура на батерията не се повреди. В този момент тя може да изхвърли разтопен електролит, пламъци, дим и токсичен газ", обяснява мениджърът на отдела за пожарна безопасност Робърт Окс.
Проблемите не са нови, но в самолетите се носят повече батерии от всякога. Организацията за безопасност UL Standards and Engagement съобщава, че днес средностатистически пътник лети с четири устройства, захранвани от литиево-йонни батерии.
"Инцидентите с пожари са рядкост, но се увеличават. Виждаме по два на седмица – или в самолети, или на летища", каза пред CNN Джеф Марутиан, президент и главен изпълнителен директор на организацията.
Федералната администрация по гражданска авиация (FAA) по принцип разрешава на носенето на лични електронни устройства с литиево-йонни батерии в регистриран и ръчен багаж.
Последните данни обаче показват, че външните батерии са основната причина за инциденти и в резултат на това FAA е въвела нова забрана – да се носят такива устройства в регистрирания багаж, където е по-трудно да се изгаси пожар.
През януари тази година Airbus A321 се запали летище в Южна Корея. Разследването продължава, но се смята, че причината е батерия, съхранявана в багажник над главата. 27 души бяха ранени, трима от които сериозно.
В резултат на това Южна Корея създаде правила, забраняващи съхранението на преносими батерии в багажниците над главите на превозното средство. Има забрана и за устройства за зареждане на борда.
Водещи
- 
                Изминаха точно седем месеца от тежката катастрофа край село ТелишНа поредното заседание по делото на 17 октомври съдът реши то да продължи през ноември в... 31.10 | 15:15 
- 
                Поклонението пред тленните останки на журналиста, художник, текстописец и общественик Иван Тенев ще се състои на 2 ноемвриИван Тенев, популярен като Агент Тенев, почина на 30 октомври. 31.10 | 15:00 
- 
                Слънчево начало на ноември, но ето кога идва снегътдъждове ще започне и месец декември 31.10 | 14:30 
- 
                Адвокат разясни ключовите правила на прехода в евроБанкови сметки, депозити и кредити 31.10 | 13:59 
Най-четени
- 
                Пенсиите на военни и полицаи са средно с близо 1000 лв. по-високи от тези на останалите работещи хора в странатаВ добри за икономиката на страната години инфлацията е по-ниска от увеличението на доходите на... 31.10 | 11:45 
- 
                Учител и треньор с молба към родителите: Спестете на децата си ХелоуинНека бъдем будни, а не подражатели.Благодаря ви, че отделихте време да прочетете тези... 31.10 | 11:15 
- 
                1 на 8 деца в Пловдив се ражда недоносеноВ Пловдив се посрещат новородени от различни населени места в региона – сред тях Асеновград,... 31.10 | 12:15 
 
    
 
    
 
    
 
    
 
    
 
    
 
    
