Мигранти хващат тайно наши ТИР-ове за „такси“, шофьорите дори не предполагат 06.09 | 10:52
На сърбо-хърватската граница са най-активни, но и не само там
Бежанци използват граничните пунктове на Европа и се качват тайно в български камиони. Властите често ги хващат, но и наказват шофьорите. Български превозвачи се обърнаха към Нова телевизия, за да разкажат как се случва това и какви са последствията за тях. Само през последните дни на границата между Сърбия и Хърватия са задържани 15 мигранти и са глобени петима шофьори.
Повечето мигранти избират за крайна дестинация Англия и Германия, твърдят българските превозвачи. Вмъкват се в каросериите на камионите по време на почивките на шофьорите или преди граничните пунктове.
"Този проблем е от няколко години и е най-сериозно изразен на Кале, Франция, където масово има набези на мигранти. Отскоро проблемът се появи на сръбско-хърватската граница”, разказа Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на превозвачите в България.
Димитър е международен шофьор повече от 20 години. В събота, 2 септември, е заловен от хърватските власти на границата със Сърбия. Той изпълнява курс от България към Италия, превозва желязо. При проверка хърватските власти намират в каросерията четирима мъже от Афганистан. По думите на шофьора мигрантите се озовават в камиона му без негово знание и със съдействието на сръбските митничари.
"Тази година на сръбско-хърватската граница имаме над 20 случая, обжалвали сме 15 от тях , но все още нямаме решение по този казус”, поясни Арабаджиев.
Преди няколко месеца представители на Съюза на превозвачите се срещат със сръбските и хърватските власти, за да потърсят съдействие за решаване на проблема.
"Поставихме много остро проблема, но за съжаление според нас това е по-скоро схема на сръбските митнически власти, които пропускат безпроблемно камиони, където има бежанци”, каза Йордан Арабаджиев.
Глобата, която плаща всеки шофьори, в чийто камион е заловен мигрант, е около 4500 евро. За 2017 година сигналите са 220, 123 от които са обжалвани. В 87 от случаите глобите са отменени. Повечето от тях са в района на Кале.
Схемата работи по-лесно в държавите от Европейския съюз, тъй като там камионите не се пломбират. Мигрантите успяват и по други начини – режат брезента или се качват върху камиона. Загубите за превозвачите са в размер на хиляди левове. Проведени са срещи както с френските власти, така и с българското Министерство на външните работи. Шофьорите са инструктирани как да процедират на френската граница.
По думите на превозвачите през 2018 година набезите на мигрантите на френската граница са ограничени, но на сръбско-хърватска територия "ужилените" шофьори са десетки.
Водещи
-
Иван Таков остава председател на групата на БСП в СОС
Това решение е взето единодушно тази сутрин на заседание на групата на Местната коалиция
25.04 | 14:40
-
Руското военно ведомство е разтресено от най-големия скандал за последните 10 години
Следственият комитет на Русия задържа за два месеца заместник-министъра на отбраната Тимур...
25.04 | 14:30
-
Георги Георгиев от ГЕРБ: ПП превърнаха Столична община в банкомат!
Притеснени сме за късмета на една министерска съпруга
25.04 | 14:20
Най-четени
-
През деня се очакват повсеместни валежи
Жълт код за потенциално опасно време и обилни дъждове е обявен в 12 области на страната
25.04 | 08:15
-
Борисов: Честито на новата коалиция! „Честито на „Възраждане“
Според него ще се изредят поне още 5-6 служебни правителства.
25.04 | 10:17
-
Дебора: Никога не съм си позволявала да се кача пила, да застраша човешки живот
Певицата обясни, че автомобилът и е конфискуван.
25.04 | 09:30