Онлайн платформи и рекламни агенции предлагат кодекс срещу фалшиви новини 26.09 | 15:36
Очаквам все повече и повече компании да се придържат към него, казва Мария Габриел
Онлайн платформите и рекламната индустрия са представили кодекс за саморегулиране, който включва широк спектър от ангажименти за борба с дезинформацията в интернет. Комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел приветства тази стъпка, но също така настоятелно призовава платформите да увеличат усилията си за борба с разпространението на дезинформацията онлайн.
Ето и цялото изявление на Габриел:
Кодексът, представен днес, е първият значим резултат от комуникацията, която Европейската комисия публикува през април. Той е важна стъпка към справяне с дезинформацията онлайн, която заплашва доверието на европейците в демократичните процеси и институции. За първи път в света имаме случай, в който индустрията се е съгласила на доброволна основа да има набор от саморегулаторни стандарти за борба с дезинформацията, като се ангажира с предприемането на широк спектър от действия - от прозрачност в политическата реклама до затваряне на фалшиви профили и демонетизация на доставчици на дезинформация. Тези действия трябва да допринесат до бързо и измеримо намаляване на дезинформацията онлайн. От тази гледна точка, Европейската комисия ще отдели специално внимание на ефективното им приложение.
Кодексът за добри практики трябва да допринесе за провеждането на прозрачна, справедлива и надеждна онлайн кампания преди изборите за Европейски парламент през пролетта на 2019 г. която е в съзвучие и зачита основните принципи на ЕС за свобода на изразяване, свобода на пресата и плурализъм.
Тази стъпка допълва препоръката, направена от Комисията и представена от президента Юнкер на 12 септември относно мрежите за сътрудничество в контекст на изборите, онлайн прозрачността, защитата срещу инциденти, свързани с киберсигурността и борбата с дезинформационните кампании.
Онлайн платформите трябва да се държат като отговорни социални играчи, особено в този решаващ период преди изборите и да направят всичко възможно да спрат разпространението на дезинформацията.
Призовавам онлайн платформите и рекламната индустрия незабавно да започнат да прилагат действията, договорени в Кодекса за добри практики, за да постигнем значителен напредък и измерими резултати през следващите месеци. Очаквам все повече и повече онлайн платформи, рекламни компании и рекламодатели да се придържат към него и ги насърчавам да проучат допълнителни възможности за борба с дезинформацията.
Ще се срещна с подписалите Кодекса през следващите седмици, за да обсъдим конкретните процедури и политики, които предприемат, за да превърнат Кодекса в реалност.
Както е предвидено в съобщението, Европейската комисия ще следим отблизо постигнатия напредък и ще анализираме първите резултати от Кодекса за добри практики до края на 2018 г. Ако резултатите се окажат незадоволителни, можем да предложим допълнителни действия, включително такива от регулаторен характер.
Водещи
-
Биляна Дудова ще се изправи срещу рускинята Амина Танделова в битка за сребърния медал
Българската националка и състезателка на СКБ „Юнак – Локомотив“ – Русе записа две победи от...
07.02 | 17:40
-
„БСП – Обединена левица“ подкрепя бойкота на супермаркетите
На 13 февруари в магазините не трябва да има купувачи, за да покажем, че няма да търпим повече...
07.02 | 17:20
-
Кабинетът "Желязков" замрази военното споразумение с Украйна
Това стана ясно по време на блицконтрола в Народното събрание днес
07.02 | 16:45
Най-четени
-
Росен Желязков: Важно е да увеличим приходите и да осветлим сивата икономика
Данните за последното тримесечие ще определят бюджетната рамка
07.02 | 12:45
-
МВР започва масирани проверки по пътищата
Министерството на вътрешните работи започва масирани полицейски операции по цялата...
07.02 | 10:30
-
Проф. Ангелов за вейповете: Битката ще е голяма, но няма да отстъпим и крачка назад
По думите му контролът ще се осъществява от подчинените на МВР органи.
07.02 | 12:30