С влак от София до Скопие през 2023 г. 18.05 | 14:47
Проектът за доизграждането на жп линията ще приключи с 2 години по-рано

Железопътна линия между Македония и България да бъде готова до 2023 г. вместо обявената по-рано 2025 г., очакват генералният директор на публичното предприятие "Македонски железници – Инфраструктура" Ирфан Асани и генералният директор на ДП "Национална компания "Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски. На среща в Скопие, Асани и Папукчийски казаха, че е приоритет изграждането на железопътния дял от Коридор № 8, по който, според направените проучвания, на ден трябва да пътуват 10 двойки товарни влакове по линията Скопие-София, предаде БГНЕС.
"Вече започнахме разглеждане на вариантите за проектантска фирма и благодарение на разбирателството между двете държави, включително и на нас като колеги, търсим начини да намерим вариант до 2023 г. да имаме железопътна линия с изграждането на тунела на Деве баир. И двамата си поставихме цел през 2023 г. да се поздравим на входа на тунела, т.е. да отпразнуваме вече изградената линия и да пуснем първия влак Скопие-София”, каза Папучийски.
Македонският дял от железопътната линия обхваща изграждането на три секции, Куманово-Беляковци (31 км), единствената, за която са започнали строителни дейности, Беляковци-Крива Паланка (32 км) и Крива Паланка-Деве баир (23 км), а свързването трябва да бъде с изграждането на тунел от 2 400 метра на граничния пункт Деве баир. Досега са осигурени 60 милиона евро.
"Първият етап от Куманово до Беляковци се изгражда, за втория етап от Беляковци до Крива Паланка сме преди обявяване на търг за строителство, а за третата отсечка са предвидени 60 милиона евро, които ще бъдат на разположение много бързо, а държавата вече преговаря за осигуряване на останалата част от парите", изясни Асани. "Вече имаме осем километра нова линия, от Куманово до Беляковци, която е пусната в експлоатация и по нея се превозват суровини", посочи той.
За втората отсечка се очаква до края на годината да се подпише договор за строителство и до пролетта на следващата година да започне изграждане. Общото финансово изграждане на железопътната линия до България, проект, започнал преди 25 години, се оценява между 600 и 700 милиона евро.
Водещи
-
Контролът в реално време на НЗОК върху електронните рецепти се забавя
През месец май ще бъде пробният период
01.04 | 14:20
-
Вулкан близо до Рейкявик започна да изригва
В района са регистрирани стотици слаби земетресения
01.04 | 14:10
-
Шефът на ПГ на МЕЧ: Борисов и Пеевски са саботьори
Всеки опит за сваляне на правителството ще бъде подкрепено от МЕЧ, този кабинет трябва да се...
01.04 | 14:00
-
Петима на съд заради задушените в камиона-ковчег афганистанци
През февруари 2023 г. 18 мигранти, починали от задушаване, бяха открити в изоставен камион в...
01.04 | 13:45
Най-четени
-
Очаква се днес ДПС-ДПС да реши дали да оттегли подкрепата си за правителството
Декларацията беше направена след като депутатите на Доган гласуваха против избора на...
01.04 | 10:46
-
От днес вече ще плащаме по-скъпи тол такси по пътищата на страната
Във връзка с недоволството на превозвачите, свързано с увеличението на тол таксите,...
01.04 | 10:30
-
В Софийския градски съд започва делото срещу бившия дипломат Красимира Трифонова и дъщеря ѝ Габриела
По случая бяха задържани бившата съпруга на Пеев - Габриела и майка ѝ.
01.04 | 10:15
-
Държавата увеличава социалните помощи от април
По-високи възнаграждения за приемна грижа
01.04 | 09:30