С влак от София до Скопие през 2023 г. 18.05 | 14:47
Проектът за доизграждането на жп линията ще приключи с 2 години по-рано

Железопътна линия между Македония и България да бъде готова до 2023 г. вместо обявената по-рано 2025 г., очакват генералният директор на публичното предприятие "Македонски железници – Инфраструктура" Ирфан Асани и генералният директор на ДП "Национална компания "Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски. На среща в Скопие, Асани и Папукчийски казаха, че е приоритет изграждането на железопътния дял от Коридор № 8, по който, според направените проучвания, на ден трябва да пътуват 10 двойки товарни влакове по линията Скопие-София, предаде БГНЕС.
"Вече започнахме разглеждане на вариантите за проектантска фирма и благодарение на разбирателството между двете държави, включително и на нас като колеги, търсим начини да намерим вариант до 2023 г. да имаме железопътна линия с изграждането на тунела на Деве баир. И двамата си поставихме цел през 2023 г. да се поздравим на входа на тунела, т.е. да отпразнуваме вече изградената линия и да пуснем първия влак Скопие-София”, каза Папучийски.
Македонският дял от железопътната линия обхваща изграждането на три секции, Куманово-Беляковци (31 км), единствената, за която са започнали строителни дейности, Беляковци-Крива Паланка (32 км) и Крива Паланка-Деве баир (23 км), а свързването трябва да бъде с изграждането на тунел от 2 400 метра на граничния пункт Деве баир. Досега са осигурени 60 милиона евро.
"Първият етап от Куманово до Беляковци се изгражда, за втория етап от Беляковци до Крива Паланка сме преди обявяване на търг за строителство, а за третата отсечка са предвидени 60 милиона евро, които ще бъдат на разположение много бързо, а държавата вече преговаря за осигуряване на останалата част от парите", изясни Асани. "Вече имаме осем километра нова линия, от Куманово до Беляковци, която е пусната в експлоатация и по нея се превозват суровини", посочи той.
За втората отсечка се очаква до края на годината да се подпише договор за строителство и до пролетта на следващата година да започне изграждане. Общото финансово изграждане на железопътната линия до България, проект, започнал преди 25 години, се оценява между 600 и 700 милиона евро.
Водещи
-
Илияна Йотова: 300 хиляди българи са без вода, това е кризисна ситуация
Съмнения за изпълнение на критериите за еврозоната
03.09 | 15:30
-
Ивелин Михайлов: Хората са в предреволюционна обстановка
"Всички знаят какво беше участта на Чаушеску", каза Михайлов и допълни: "Ситуацията в България...
03.09 | 14:45
-
14-годишно момиче пострада след падане с тротинетка
Инцидентът е станал на 2 септември в село Янтра.
03.09 | 14:30
Най-четени
-
Над 1500 пощенски станции са готови технически за въвеждането на еврото
Електронен пенсионен картон улеснява пенсионерите
03.09 | 09:21
-
Кирил Петков е с нова визия – пуснал си е брада
Това стана ясно днес при старта на новия политически сезон, който започна след 33 ваканция на...
03.09 | 13:30
-
Цончо Ганев: Народът обеднява с всеки един ден преди еврозоната
"Политиките, които води правителството, са пагубни, задлъжняваме с колосални темпове - 16...
03.09 | 11:15
-
Бойко Борисов очерта основните приоритети за новия политически сезон
Излъчването на химните на България и на ЕС, обаче, прекъсна Борисов, после той продължи.
03.09 | 10:15