С влак от София до Скопие през 2023 г. 18.05 | 14:47
Проектът за доизграждането на жп линията ще приключи с 2 години по-рано
Железопътна линия между Македония и България да бъде готова до 2023 г. вместо обявената по-рано 2025 г., очакват генералният директор на публичното предприятие "Македонски железници – Инфраструктура" Ирфан Асани и генералният директор на ДП "Национална компания "Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски. На среща в Скопие, Асани и Папукчийски казаха, че е приоритет изграждането на железопътния дял от Коридор № 8, по който, според направените проучвания, на ден трябва да пътуват 10 двойки товарни влакове по линията Скопие-София, предаде БГНЕС.
"Вече започнахме разглеждане на вариантите за проектантска фирма и благодарение на разбирателството между двете държави, включително и на нас като колеги, търсим начини да намерим вариант до 2023 г. да имаме железопътна линия с изграждането на тунела на Деве баир. И двамата си поставихме цел през 2023 г. да се поздравим на входа на тунела, т.е. да отпразнуваме вече изградената линия и да пуснем първия влак Скопие-София”, каза Папучийски.
Македонският дял от железопътната линия обхваща изграждането на три секции, Куманово-Беляковци (31 км), единствената, за която са започнали строителни дейности, Беляковци-Крива Паланка (32 км) и Крива Паланка-Деве баир (23 км), а свързването трябва да бъде с изграждането на тунел от 2 400 метра на граничния пункт Деве баир. Досега са осигурени 60 милиона евро.
"Първият етап от Куманово до Беляковци се изгражда, за втория етап от Беляковци до Крива Паланка сме преди обявяване на търг за строителство, а за третата отсечка са предвидени 60 милиона евро, които ще бъдат на разположение много бързо, а държавата вече преговаря за осигуряване на останалата част от парите", изясни Асани. "Вече имаме осем километра нова линия, от Куманово до Беляковци, която е пусната в експлоатация и по нея се превозват суровини", посочи той.
За втората отсечка се очаква до края на годината да се подпише договор за строителство и до пролетта на следващата година да започне изграждане. Общото финансово изграждане на железопътната линия до България, проект, започнал преди 25 години, се оценява между 600 и 700 милиона евро.
Водещи
-
Сарафов нареди проверка на прокуратурата в Плевен заради трагедията със Сияна
Проверката трябва да обхване периода от образуването на делото до възлагането му под...
26.11 | 15:00
-
„Булгаргаз“ обяви спад от 4,3% в цената на газа спрямо предходния месец
В заседанието участва изпълнителният директор на „Булгаргаз“ Веселин Синабов
26.11 | 14:45
-
МС отпусна коледни добавки към пенсиите
По 120 лева допълнително за декември ще получат най-бедните около 536 хиляди възрастни хора
26.11 | 14:20
Най-четени
-
Костадинов: Проблемът е един и той е, че в бюджета няма пари
„Пари в бюджета няма, наистина няма. Да не говорим, че начинът, по който подхождат към...
26.11 | 11:15
-
Митрофанова: Правителството на България води все по-русофобска политика
Руската страна ще защитава всички нарушения на правата си в международни съдилища
26.11 | 12:00
-
Борисов: Протестите са хубаво нещо, това е демокрация
Председателят на ПП Асен Василев обяви, че днес протестът ще бъде мирен, но ще се блокира...
26.11 | 09:59
-
Когато гей двойка сключи брак в държава на ЕС, у нас се счита за легитимен, увери адв. Екимджиев
Той заяви, че в действително в българската конституция е посочено, че бракът е съюз между мъж...
26.11 | 12:45