Бонев: Няма как заплатите в градския транспорт да се вдигнат нито с 300, нит с 400 лева 18.05 | 13:00

По думите му само в две от четирите дружества на транспорта – авто и електротранспорт, има 69 човека в счетоводния отдел

От iNews

Пети ден София е без наземен градски транспорт заради протеста на синдикатите.

Екип на bTV е пред депото в кв. "Дружба", за да провери какви са нагласите сред шофьорите.

Тя са категорични, че не биха се съгласили на нищо под 300 лева увеличение на заплатите. Припомняме, че първоначално от бранша поискаха 400 лева, а получиха предложение за 100 лева от общината.

"Ако се изпълнят исканията ни, веднага, сега, веднага излизаме и София вече ще има транспорт", заявиха шофьорите.

А в предаването "Тази събота и неделя" говори общинският съветник и председател на "Спаси София".

"Много се надявам този протест в най-кратки срокове да бъде прекратен. Не може 1,5 милиона софиянци да бъдат заложници на едни нереалистични искания", заяви той.

И поясни: "Това не означава, че заплатите на служителите на градския транспорт не трябва да бъдат увеличени, но нито имаше средства за 400 лева на калпак, нито има за 300 лева – каквото е тяхното последно искане".

Като основен проблем той посочи и това, че искането е за еднакво увеличение за всеки.

"При положение, че дефицитните професии са шофьори и сервизни работници, да даваме на чантаджиите в администрацията също толкова увеличение, аз считам за неадекватно", уточни Бонев.

По думите му само в две от четирите дружества на транспорта – авто и електротранспорт, има 69 човека в счетоводния отдел. А на 7 000 души, работещи в градския транспорт, 700 човека са администрацията.

"Оставете, че и те трябва да получат увеличение според синдикатите, има ли нужда системата на градския транспорт от 69 счетоводители и касиери само в две от четирите дружества?", попита той.

И посочи тези, които според него за отговорни за назначенията в ръководствата на дружествата:

"Това са ГЕРБ, БСП, ИТН, Карлос Контрера от ВМРО и отцепници от "Възраждане". Без конкурс те смениха ръководствата на дружествата по транспорт преди вече близо година, а нов конкуррс не е пуснат".

 

Водещи

Най-четени