Столична община и ЕБВР договорили заема за транспорта 20.01 | 11:58

Още 25 млн. лв. за довършване на електронното таксуване

От Елена Коцева

Столичната община и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) са постигнали споразумение по искания заем от 50 млн. лв. за градския транспорт.

Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова при представянето на бюджета на София за тази година пред съветниците от СОС, районните кметове и журналисти, предава БТА.

Исканият заем е разделен на две части - по 25 млн. лв., като едната ще е за покриването на стари задължения към транспортните оператори.

Вторият транш е предназначен за довършването на електронната система за таксуване на пътниците и за изграждането на нови спирки.

Предстои общинските съветници да одобрят постигнатите условия по кредита, за да се подпише договорът между банката и Центъра за градска мобилност.

Фандъкова отчете, че изпълнението на миналогодишния бюджет е 92 процента, като в края на годината са останали неразплатени само извършените дейности през последния месец, които са под три процента от общите разходи.

По думите й оценката за работата на общината е и повишеният кредитен рейтинг, направен от "Стандарт енд Пуърс".

Част от проектите, които са заложени в инвестиционната програма на Столичната община, са допълнение на изпълняваните държавни.

Според плановете и разчетите до края на 2011 година ще бъде готово южното локално платно на продължението на Южната дъга от бул. "Симеоновско шосе" до ж.к. "Младост".

Общината ще финансира изпълнението на ново транспортно решение при строящата се многофункционална зала, както и пробива между ж.к. "Люлин" към автомагистрала "Люлин".

Бюджетът за тази година е с 20 млн. лв. повече от миналогодишния – над 1,3 млрд. лв.

Предлаганият от нас бюджет за тази година гарантира устойчивоторазвитие на столицата в годината, в която финансовата криза не е отшумяла, допълни Фандъкова. С бюджета се гарантира функционирането на всички системи в града, като извеждайки нашите приоритетите не можем да си позволим рискът от забавянето на останалите дейности.

Водещи

Най-четени