Столична община си иска 8 минерални извора 20.01 | 15:44

Петър Диков очаква 2011 г. да бъде преломна за големите инфраструктурни проекти

От Елена Коцева

Столичната община е поискала прехвърлянето на собствеността върху осем минерални извора от страна на МОСВ.

Главният архитект Петър Диков обясни по време на представянето на бюджета на столицата, че в общината се разработват проекти за използването на термалната енергия и водата за лечебни процедури.

Това е възможно да стане, след като бе гласувано ново законодателство за управлението на минералните извори, с което те преминават към общинската собственост.

Срокът за подаване на заявка за общините е до края на януари 2011 г., а до 14 февруари пък министърът на околната среда и водите може да им предостави за ползването на находището или на част от него за срок от 20 години.

Доизграждането на втория мост над ж.п. линията при с. Казичене е включено в програмата на АПИ за тази година, като по думите на Диков това ще "отпуши" северния околовръстен път.

С общински средства ще се проектира реконструкцията на Околовръстния път от бул. "Братя Бъкстон" до автомагистрала "Люлин", като това по думите на главния архитект се прави, за да може проектите да се финансират от следващия програмен период на ОП "Транспорт", съобщава БТА.

Подлезите пред НДК ще се реконструират заедно със строителството на метростанция "НДК", като реконструкцията ще се финансира със средствата за строителството на метрото. Общината разработва планове за интегрирано градско развитие, като те ще бъдат представени в МРРБ до 21 януари.

Очакванията за главния архитект са, че тази година ще е "преломна" за големите инфраструктурни проекти, изпълнявани в момента в София.

При представянето на проекта за бюджет за тази година стана ясно и че Столичната община ще внесе през февруари проект за интелигентна система за градския транспорт по ОП "Регионално развитие" на обща стойност от 62 млн.лв.

В тези средства е предвидено доизграждането на трамвайна линия от пл."Велчова завера" до ж.к."Студентски град", която ще има контакт с метрото на две места, както и рехабилитацията на трамвайното трасе по бул."България".
В рамките на тези средства ще се включи и покупката на нови транспортни средства за тролейбусния транспорт.

През тази пролет ще приключи изграждането на 8-километровото велосипедно трасе в ж.к. "Младост". 

Водещи

Най-четени