"Пирели" ще се опита да намали оставащата гума по трасето 14.04 | 15:16

От фирмата производител на гуми обещаха да обърнат сериозно внимание отлепящите се парчета по време на състезание

От Краси Киров

Производителят на гуми за Формула 1 "Пирели" обяви, че ще обърне внимание на прекомерното количество гума, която се отлюспва от болидите по време на състезанията и затруднява карането извън идеалната линия на пистата. Редица пилоти, сред които и световният шампион Себастиян Фетел от отбора на Ред Бул, изразиха оплакванията си от неудобствата, които така наречените "гумени топчета" създават за състезателите.

Освен че те полепват по гумите при излизане от идеалната линия на трасета, което прави колата по-трудно управляема при острите завои, болидите ги изхвърлят зад себе си точно върху кокпита на следващия ги пилот. От това се оплака пилотът на Форс Индия Пол ди Реста, а пък руснакът Виталий Петров с Рено заяви, че това е била причината той да излети от пистата в последното състезание за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг".

Причината за това прекомерно отлагане на гума по асфалта е високата деградация, която новите гуми "Пирели" имат. Това бе направено нарочно от производителя, с цел да се стимулира по-честото влизане в бокса, което пък от своя страна да направи състезанията по-интересни за гледане. До сега при предишния доставчик "Бриджстоун" също имаше подобни остатъчни топчета, но тези от "Пирели" са по-гoлеми и количеството им нараства в хода на състезанието.

"По-високият процент на износване на гумите в сравнение с миналата година може да доведе до остатъчен материал, който да полепне по асфалта под различна форма. Той варира по размер, но в най-общия случай е колкото дъвчаща бонбона и тежи между 10 и 20 грама", се казва в официално съобщение до медиите от страна на "Пирели". "Тези участъци са меки при висока температура, но при застудяване стават твърди- точно както карамелът в бонбоните. Тези гумени "топчета" винаги са съществували във Формула 1, но заради новата материя на гумите, те са по-големи и по-меки от старите кръгли топчета, които се образуваха преди".

"Една гума от Формула 1 тежи средно около 8,5 килограма, когато е нова. За едно излизане на пистата, тя губи 1,5 килограма от теглото си. С повече спирания в бокса, повече гума ще полепне по пистата", се казва още в съобщението.

Спортният директор на "Пирели" Пол Хембри обяви, че неговата компания ще се опита да намали количеството на тези "гумени топчета", но не за сметка на по-малко износване на гумите, което бе първоначалната идея на италианския производител. "Тези топчета са естествено последствие от състезанието. Всичката гума, която се износва, трябва да отиде някъде, както беше и до сега", обяви той.

"Ние сме тук, за да помагаме на отборите и заради това ще се опитаме да намалим това количество, което остава по пистата. Това обаче няма да промени изконната ни философия за спорта- искаме да върнем състезанията обратно на състезателите, а не на колите и гумите", каза още Хембри.

Водещи

Най-четени