ФИА разкри пълния списък с отборите, които ще участват във Формула 1 през сезон 2013 и първата новина от него е, че Испания Рейсинг няма да се състезава повече в шампионата на Кралските гонки.
По този начин решетката за сезон 2013 ще се запълни само от 22 болида, а не 24, както беше в последните 3 кампании, когато HRT участваше.
Защо се отказва Испания Рейсинг?
Причината за това е тривиална - липса на финанси - продиктувана от липсата на купувач, след като собственикът Тесан Капитал пуснаха отбора в продажба точно преди Гран при на Америка.
Смяташе се, че китайската компания Чери Оутомобил е сред претендентите да купи акциите на тима, но в крайна сметка до спасяване на Испания Рейсинг не се стигна. В момента екипът се стреми да изплати всичките си кредити и задължения, преди да обяви край на дейността си.
Каква е историята на този скромен екип?
Испания Рейсинг за първи път се включи във Формула 1 през 2010-та, когато ФИА обяви нови места за запълване на решетката. Създател на екипа е бившият пилот от Формула 1 Адриан Кампос.
След това бившият шеф на Джордан Колин Колс спаси тима от скорошно затриване, след като се появиха първите финансови проблеми на проекта. Самият Колс беше начело до средата на сезон 2011, когато Тесан Капитал закупи контролния пакет акции.
Отборът се премести в Мадрид в стремежа си да запази испанския имидж, а отборен директор на тима също беше испанец - Луис Перес-Сала.
Как се представя във Формула 1?
През 2010-та и 2011-та година Испания Рейсинг успяваше да се пребори с Маруся (по това време Върджин Рейсинг) за предпоследното 11-то място в класацията на конструкторите, но този сезон се закотви на дъното.
Кои са пилотите на другите екипи?
Цели 11 пилотски места все още не са потвърдени от екипите - Лотус засега е записал единствено Кими Райконен, а Форс Индия, Кейтъръм и Маруся, Торо Росо и Заубер не са пуснали още уведомление до ФИА.
Естествено, повечето от въпросните екипи вече са подписали договори с пилотите, които ще ги представляват през сезон 2013.
Заубер е привлякъл Нико Хюлкенберг и Естебан Гутиерес, след като Серхио Перес премина в МакЛарън, а контрактът на Камуй Кобаяши не беше подновен. Това със сигурност са двамата пилоти на швейцарския екип, подсилван от двигатели на Ферари.
Форс Индия със сигурност ще задържи Пол Ди Реста поне за още една година, но заместникът на Хюлкенберг все още не е известен.
Марусия ще запази Тимо Глок за 2013-та, но пък неговият съотборник вече няма да бъде Шарл Пик, а по-скоро дебютантът Макс Чилтън.
Пик е подписал договор с Кейтъръм и по всяка вероятност ще отнеме мястото на Хейки Ковалайнен, защото Виталий Петров се ползва с подкрепата на сериозни спонсори.
Даниел Рикардо и Жан-Ерик Верн ще си останат колеги в Торо Росо, въпреки че още не са потвърдени.
Иначе номер 6 сред пилотите вече ще бъде Серхио Перес в МакЛарън, докато Люис Хамилтън взима номер 10 за Мерцедес.