Ден 3: Българите с проблеми, размествания в челото 04.01 | 09:48

Българите имаха сериозни проблеми като губеха мощност и това позволи на техните съперници да се откъснат напред

От Краси Киров

Вчера премина третия етап от най-атрактивното Рали Дакар 2012. Българското участие в третия ден не премина добре като Младен Вачков и Петър Ценков имаха проблеми с надморската височина.

Техните машини отново губеха мощност при огромните височини и по-този начин отстъпваха на своите съперници.

Българите завършиха на 18-то и 19-то място. Забавянето им от лидерите бе повече от час и половина и по този начин нашите представители заеха 14-то и 15-то място в генералното класиране.

Отсечката между Сан Рафаел и Сан Хуан е с надморска височина над 3000 метра като включва трасета през Андите. Дължината на етапа бе 270 километра за моторите и АТВ-тата, докато автомобилите караха 208 км.

При най-атрактивните – автомобилите – тежкия трети етап бе много оспорван. Лидерът Стефан Петерхансел с Мини спука на два пъти гумии се забави над 6 минути.. Така тримата пилоти в челото са с различни марки автомобили.

Полякът Кшищоф Холовчиц с Мини излезе начело в класирането. Победителят от Рали Албена през 1997 година даде второ време в третия етап.

Най-бърз в третия етап бе Хуан Рома също с Мини, който премина трасето за 2:26:51 часа. Третото място зае миналогодишният победител Насър Ал-Атия (Катар) с Хамър, който изостана на минута и половина от лидера.

Високата надморска височина предостави големи предизвикателства на пилотите. Най-честите проблеми бяха със спуканите гуми. Жиниел Де Вилие (ЮАР) остана на 4-то място само на няколко секунди за Атия. Роби Гордън с Хамър остана на пето място в етапа, но запази втората позиция в генералното класиране с пасив от 54 секунди зад Холовчиц.

Така в тройката в генералното класиране води Холовчиц с Мини. Втори на 54 стотни е Гордън с Хамър, а трети е Де Вилие с Тойота. Следват Рома и Петерханзел с Мини, а шести е Атия с Хамър.

При АТВ-тата българите имаха сериозни проблеми като губеха мощност и това позволи на техните съперници да се откъснат напред.

"Проблемът е в електрониката, но не са имали нужда от помощ в етапа, заяви пред БНТ 2 главният механик на "Рали Рейд.БГ" Димитър Ортаков. Във високите части са се движили много бавно – с около 70-80 км/ч. Отсечката е била бърза и съперниците им са карали с по 130 км/ч. Вчера правихме диагностика на машините и нямаше проблеми. Може да е от горивото."

В първите два етапа българите поднесоха изненадата, като имаха само лек проблем с амортисьор. Забавянето обаче свали Вачков от деветото място и той вече е 14-и, следван плътно от Ценков. Пасивът на двамата спрямо лидерите вече е малко над два часа, но независимо от това продължават битката си в рали Дакар. Предстоят още много етапи, където всичко може да се случи.

Най-бърз в третия етап бе Себастиан Копети (Аржентина) следван от Маркос Патронели. Тома Мафей (аржентина) остана трети, докато четвърти се нареди другия брат Патронели – Алехандро. Така доминацията на аржентинците и на Ямаха при четириколките е пълна. В генералното класиране води Алехандро Патронели с 55 секунди пред брат си и 2:41 минути пред Мафей.

Французинът Сирил Деспре с КТМ спечели третия етап отралито Дакар при мотоциклетистите и измести от първото място в генералното класиране испанеца Марк Кома, също с КТМ.

Сирил Деспре измина 270-километровото разстояние за 3 часа, 48 минути и 38 секунди и изпревари с 8 минути и 37 секунди холандеца Франс Верхувен с Шерко, съответно втори за етапа, и с 8 минути и 39 секунди португалеца Пауло Гонсалвес с Хускварна.

Досегашният лидер при мотоциклетистите Марк Кома се класира на 7-мо място в етапа на 13:04 минути след победителя Деспре. След третия етап Сирил Деспре е лидер в генералното класиране при мотоциклетистите на 10 минути и 12 секунди пред втория Марк Кома.

Днешната отсечка е с дължина над 700 километра между Сан Хуан и Чилесито

Водещи

Най-четени